جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 30 خرداد 1396     
ایجاد خطوط ویژه تردد خودروهای پرسرنشین تاثیری در کاهش ترافیک ندارد

به گزارش گروه نگاه پارلمان شهری تهرانی نیوز؛نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس با تاکید بر توسعه مترو، گفت: خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین در اتوبان‌ها تاثیری در کاهش ترافیک ندارد لذا توسعه مترو باید مورد نظر مدیران شهری قرار گیرد.

 

محمد دامادی ، درباره احداث خطوط HOV )خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین) در برخی اتوبان‌های پایتخت، گفت: حل معضل ترافیک را از طرق مختلفی می‌توان دنبال کرد که توسعه حمل و نقل عمومی و مترو و ترویج مردم به استفاده از این وسایل مهم‌ترین گام است اما پیشنهادات دیگر هم قابل بررسی است.

نماینده مردم ساری و میاندوآب در مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: احداث خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین اقدام خوبی است منتهی پاسخگو نخواهد بود لذا در کاهش بار ترافیکی پایتخت تاثیری نخواهد داشت، به خصوص با توجه به عرض کم اتوبان‌ها و فرهنگ رانندگی، بسیار سخت است که خوردوهای چند سرنشین را مجاب به رانندگی در یک خط مشخص کرد.

وی افزود: متاسفانه هنوز فرهنگ رانندگی بین خطوط نهادینه نشده است بنابراین رانندگی خوردوهای چند سرنشین در یک خط مشخص نیازمند فرهنگ سازی است و با وضعیت موجود چنین طرحی نتیجه بخش نخواهد بود.

دامادی معتقد است: طرح احداث خطوط HOV (خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین) قطعا پس از مدت کوتاهی دیگر اجرا نخواهد شد، در حقیقت بهتر است زمان و هزینه‌ای که برای چنین طرح‌هایی قرار است هزینه شود به توسعه مترو اختصاص پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مترو در جابه جایی شهروندان از نطر جمعیت و زمان جابه جایی قابل مقایسه با سایر اقدامات در حوزه حمل و نقل نیست، گفت: مترو نقش بسزایی رد کاهش و کنترل ترافیک پایتخت داشته و دارد، بنابراین توسعه مترو باید در اولویت قرار گیرد.

نایب رئیس فراکسیون مدیریت شهری و روستایی مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: شهروندانی هم که اقدام به استفاده از خودروهای شخصی می‌کنند به دلیل در دسترس نبودن خطوط مترو است، متاسفانه مترو در تمامی مناطق و محلات پایتخت توسعه نیافته لذا برخی هنوز از خوردوهای شخصی استفاده می‌کنند.

احداث خطوط HOV )خطوط ویژه تردد خودروهای چندسرنشین) قرار است توسط شهرداری در اتوبان نیایش و مسیر شمال به جنوب اتوبان امام علی(ع) اجرایی شود، این خطوط با هدف رفع مشکلات ترافیکی شهر دنبال شده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: