جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 خرداد 1396     
شهردار منطقه 12 در دیدار صمیمی با بازاریان قلب طهران :
بازار تاثیرگذارترین عامل بهبود اقتصاد شهری تهران است

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 12 تهران گفت: بازار تهران به عنوان یک مجموعه ای که بیش از 100 سال از عمر فعالیت اقتصاد ی آن می گذرد ؛ به عنوان مجموعه ای سرشار از فرصت های هویتی و اقتصادی به شمار می رود.

 

 عابد ملکی در دیدار صمیمانه با اصناف بازار تهران با بیان این مطلب افزود: با توجه به فعالیت اقتصادی ای که در این مجموعه انجام می شود ؛ بازار به عنوان یک فرصت برای منطقه تاریخی تهران به شمار می رود و در مقابل اگر برای رفع مشکلات این مجموعه تاریخی تلاش نکنیم ؛ با رخنه کردن آسیب ها و مشکلات اجتماعی ، کالبدی و همچنین بافت فرسوده ، این فرصت به یک تهدید بزرگ برای منطقه و کل شهر تهران تبدیل می شود. وی با اشاره به اهمیت این منطقه به عنوان قطب تاریخی شهر تهران ادامه داد: به این دلیل نام منطقه 12 را قلب طهران گذاشتیم که تاثیر این منطقه مانند یک قلب در کل شهر تهران است ، اگر مشکلات این محدوده رفع شود ، حتما مشکلات کل شهر تهران رفع خواهد شد و بالعکس اگر این منطقه انباری از مشکلات ، آسیب ها و تهدیدها باشد ؛ حتما کل شهر تهران دچار معضلات عدیده ای خواهد بود.

شهردار منطقه 12 با اشاره به تاثیر بازار تهران در اقتصاد کشور بیان کرد: اعتقاد داریم که بازار به عنوان یک مجموعه اقتصادی تاثیرگذار در پایتخت و کل کشور وظایف مهمی را برعهده دارد که اگر به خوبی انجام شود ؛ حتما تاثیر آ ن را در اقتصاد شهری منطقه شاهد خواهیم بود. شهردار قلب طهران افزود: به جرات می توان گفت آن چیزی که منطقه 12 را از تمامی مناطق بیست و دو گانه شهر تهران متمایز می کند ؛ وجود بازار در قلب آن است ، به همین دلیل است که اعتقاد داریم این منطقه با مشخصات و ویژگی هایی که دارد در تمام ارکان جامعه نقش دارد.

ملکی با اشاره به برنامه های مدیریت شهری منطقه 12 در بهبود وضعیت بازار تاکید کرد: شهرداری منطقه خوشبختانه ارتباط و همکاری خوبی با اصناف بازار دارد و یکی از برنامه های آن ، رفع مشکلات ، آسیب ها و معضلات این مجموعه تاریخی است و تمام تلاش خود را برای رفع این نواقص و آسیب ها خواهد کرد. گفتنی است در ابتدای این دیدار صمیمانه برخی از اصناف و کسبه بازار به طرح مشکلات این مجموعه تاریخی با شهردار منطقه پرداختند. یعقوبی مشاور شهردار منطقه 12 در امور بازار تهران نیز در این نشست گفت: با توجه به آتش سوزی های اخیری که در مجموعه بازار و پیرامون آن ایجاد شد ؛ در حال حاضر این مجموعه (بازاریان) ارتباط نزدیکتر مناسب تری با سازمان آتش نشانی دارند.

وی یکی از مشکلات بازار تهران را فرسودگی ساختمان ها و بناهای آن دانست و گفت: وجود معابر تنگ ، باریک و فرسودگی ساختمان ها و بناها یکی از بزرگترین معضلات بازار تهران است. به گفته یعقوبی ؛ با توجه به نگاه سازمان میراث فرهنگی بر مجموعه بازار ، امکان مرمت و بازسازی بناهای فرسوده بازار وجود ندارد و همین مساله مشکلات زیادی را برای بازاری ها به وجود آورده ، به گونه ای که برخی از این بناها در آستانه تخریب قرار دارند. مشاور شهردار منطقه 12 در امور بازار تهران یکی دیگر از مشکلات این مجموعه را آسیب های اجتماعی پیرامون بازار تهران دانست و توضیح داد: در حال حاضر بازاریان با همکاری منطقه توانستند باربرهای 5 محور را ساماندهی کنند ، اما مساله مهم وجود اتباع بیگانه در این مجموعه بوده که همین مساله مشکلات زیادی را به وجود آورده است.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: