جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 خرداد 1396     
اجرای مرحله دوم طرح "هردرب بطري يك لبخند" در دانشکده شریعتی و تقدیر ازفعالین محیط زیست

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛به مناسبت هفته جهانی محیط زیست و با هدف جلوگیری از رها سازی درب بطری و پلاستیک در طبیعت، سازمان مدیریت پسماند با همکاری موسسه رعد الغدیر و همچنین دانشکده دخترانه شریعتی

اقدام به اجرای مرحله دوم طرح هردرب بطري يك لبخند با سخنراني جناب آقاي دکتر بازگير، رييس ستاد محيط زيست استان تهران وتقدير ازدانشجويان فعال محيط زيستي دانشكده کرد.

مهندس باقرصاد، قائم مقام معاونت خدمات شهری و محیط زیست و سرپرست سازمان با اشاره به اهداف اجرای طرح هر درب بطری یک لبخند که فعالیت انسان دوستانه و خیرخواهانه از یک سو و ارتقائ شاخص های زیست محیطی از سوی دیگر می باشد؛ خاطر نشان کرد: با توجه به متفاوت بودن جنس پلیمر بدنه و درب بطری و ضرورت جدا سازی و جلوگیری از رها سازی آن در طبیعت طرح هر درب بطری یک لبخند و فرهنگ سازی در این خصوص در دانشکده شریعتی به اجرا درآمد.

مهندس باقرصاد در تشریح فواید جدا سازی درب بطری گفت: با توجه به خالی شدن آب و محتویات بطری ها با باز شدن در بطری، شیرابه تولیدی پسماندها از این طریق کاهش یافته، ضمن اینکه کاهش حجم پسماند با فشرده نمودن بطری و جلوگیری از رهاسازي پلاستيك در طبيعت از اهداف دیگر زیست محیطی این طرح در کنار اهداف خیریه و انسان دوستانه آن می باشد.

وی در خصوص اهداف خیر خواهانه این طرح گفت: طرح "هر درب بطری یک لبخند" یک فعالیت هدفمند بوده که قابلیت اجرا در سایر نقاط کشور و در هر بازه زمانی را داشته که نشان می دهد چگونه می توان با همراهی شهروندان، بدون پرداخت هزینه به حفظ محیط زیست پایدار شهری کمک نموده و در عین حال درآمد حاصل از فروش درب های بطری جمع آوری شده نیز صرف امور خیریه نظیر؛ خرید کتاب براى مناطق محروم ، تهیه غذا برای کارتن خواب های تهران ، عصا برای نابینایان ، ویلچر برای معلولین نیازمند ، لباس برای کودکان کار و.... می گردد.

سرپرست سازمان مدیریت پسماند در انتها با اشاره به اینکه مدارس، دانشگاه ها، شرکت های دولتی و خصوصی، مراکز دولتی سمن ها و... به صورت مستقیم و غیر مستقیم تحت تاثیر این طرح بوده اند گفت: اجرای چنین برنامه هایی میتواند این باور را برای شهروندان ایجاد کند که تفکیک بسیار ساده بوده و با انجام مستمر آن می توانند سهم زیادی در بهبود کیفیت محیط زیست داشته و از طرفی آنان را به عنوان افراد پیشرو در زمینه طرح تفکیک پسماند و مسئول در رابطه با محیط زیست معرفی نماید.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: