جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 29 خرداد 1396     
شهردار منطقه 8 خبرداد:
برگزاری نخستین همایش کیفیت ساخت و فرصت های سرمایه گذاری در بافت فرسوده

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛شهردار منطقه 8، از برگزاری نخستین همایش کیفیت ساخت و فرصت های سرمایه گذاری در بافت فرسوده با هدف معرفی ظرفیت­های دفاتر خدمات نوسازی بافت فرسوده به عنوان محور نوسازی،ارائه ظرفیت­ها و فرصت­های سرمایه ­گذاری جهت جذب سرمایه در بافت فرسوده و ارائه راهکارهای ارتقاء کیفیت ساخت و ساز در شرق تهران خبرداد.

 

بهمن نوری با اعلام این خبر گفت: معرفی روند نوسازی بافت فرسوده در شهر تهران،بررسی تاثیر مشوق های نوسازی بر فرصت های سرمایه گذاری در بافت فرسوده، نکات کلیدی در طراحی و اجرای ساختمان ازجمله اهداف برگزاری این همایش است.

وی با اشاره به معرفی و تقدیر از آثار منتخب با هدف ایجاد انگیزه در میان سازندگان محلی به منظور ارتقاء کیفیت در این همایش افزود:مخاطبین همایش سرمایه گذاران و سازندگانی هستند که تمایل به سرمایه گذاری در نوسازی بافت فرسوده منطقه هشت را دارند.

نوری با اشاره به تدبیر شهردار تهران مبنی بر تغییر رویکرد شهرداری از سازمانی خدماتی به نهادی اجتماعی و تأکید ایشان بر تولی گری در نوسازی بافت های فرسوده، تصریح کرد: آنچه اهمیت دارد سوق دادن جریان نوسازی به سمت نوسازی مردمی است که خوشبختانه امروز شاهد تحول خوبی در این عرصه هستیم و سازمان نوسازی شهرداری تهران توانسته بر اساس تکلیف قانونی خود رتبه اول نوسازی را در مقایسه با سایر کلانشهرهای کشور کسب کند.

شهردار منطقه 8، فرسودگی بافت های شهری را یک موضوع چند بعدی دانست و خاطر نشان کرد: فرسودگی بافت های فرسوده تأثیر مستقیم بر موضوعات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی دارد و مداخله صحیح در این بافت ها زمینه بهبود همه این عوامل را فراهم خواهد ساخت.

نوری با اشاره به ضرورت تعریف پروژه های محرک توسعه در بافت های فرسوده بیان داشت: پروژه های محرک توسعه همانند موجی که در یک دریاچه ایجاد می شود می تواند علاوه بر ترغیب ساکنان بافت های فرسوده، ساکنان بافت های مجاور را نیز ترغیب به نوسازی کند.

شهردار منطقه 8 با تاکید بر اینکه دفاتر خدمات نوسازی امین مردم هستند و می توانند پیوند مردم با مجموعه شهرداری و سازمان نوسازی را برقرار نمایند؛ افزود: سرمایه گذاران می توانند سهم بزرگی در نوسازی بافت های فرسوده ایفا کنند.

وی نهادینه سازی مشارکت اقتصادی و اجتماعی خردمندانه و آگاهانه عامه مردم و نهادهای عمومی و دولتی، بهبود و ارتقاء کیفیت و کمیت خدمات، زیرساخت ها و سرانه ها در محلات فرسوده و بهره گیری از ظرفیت نهادهای علمی و تخصصی در نوسازی بافت های فرسوده را از جمله مهمترین سیاست های کلی سازمان نوسازی شهر تهران ذکر کرد.

وی با اشاره به نقش مشارکت شهروندان در نوسازی بافت های فرسوده گفت: شهرداری منطقه 8 ، با تمام تلاش و توان خود در صدد است بافت آسیب پذیر این منطقه را اصلاح کند.

نوری در ادامه افزود: امیدوارم شهروندان با مشارکت بیشتر، روند رو به رشد نوسازی در این منطقه را سرعت بخشند.

لازم به ذکر است؛ نخستین همایش کیفیت ساخت و فرصت های سرمایه گذاری در بافت فرسوده 31 خرداد ماه جاری در خیابان در دشت، خیابان 72 شرقی (ساختمان معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 8) برگزار می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: