جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 خرداد 1396     
آغاز مرحله دوم مبارزه با سفید بالک در شمال شرق تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از مرحله دوم رها سازی کریزو کارت سفید بالک در سطح منطقه 4 خبر داد و گفت: مرحله دوم رهاسازی کریزو کارت سفید بالک و آبشویی درختان توت در سطح منطقه آغاز شد.

 

حسین سیگارودی درباره این مطلب افزود: طی چندین سال گذشته هجوم آفت سفید بالک در سطح کلان شهر تهران برای مسئولان و شهروندان مشکل ساز بوده است. در همین راستا کارشناسان دفع آفات مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز با حمایت سازمان بوستان ها و معاونت امور شهری و فضای سبز شهرداری منطقه 4، با تشکیل کارگروه های تخصصی با عنوان "شبکه مراقبت سفید بالک" اقدام به کنترل این آفت کرده اند.

وی در ادامه گفت: به منظور کنترل هرچه بیشتر آفت سفید بالک و همچنین جهت کاهش مصرف سموم شیمیایی، کارت های سبز رنگ(کریزو کارت) بر روی درختان توت که هر کارت حاوی تعدادی پارازیت(دشمنان طبیعی) می باشد، نصب می شود. ویژگی های این کارت های سبز رنگ به گونه ای است که این پارازیت ها (لاروهای بالتوری) با تغذیه از پوره های سفید بالک رشد و نمو کرده و با تولید نسل های بیشتر به کاهش جمعیت سفید بالک کمک می کنند.

سیگارودی افزود: همچنین با توجه به وضعیت فعلی منطقه، انجام عملیات آبشویی بر روی درختان معابر و بوستان های سطح منطقه علی الخصوص درختان توت به منظور کاهش جمعیت آفت سفید بالک از هفته گذشته در دستور کار پیمانکاران نواحی 9 گانه قرار گرفته است. شایان ذکر است آبشویی در هر ناحیه 2 نوبت و در هر نوبت حداقل 3 ساعت انجام می شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: