جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 28 خرداد 1396     
معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه دو خبر داد
پاکسازی روزانه ومستمر مسیلها و کانالهای منطقه 2

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو از عملیات پاکسازی مسیلها و کانالهای سطح منطقه دو به صورت روزانه و مستمر خبر داد.

 

 علیرضا جعفری با اعلام این خبر گفت : با حضور بیش از 30 کارگر لایروب عملیات پاکسازی مسیلها و کانالهای سطح محدوده منطقه دو روزانه انجام می شود، به طوری که برخی از مسیل ها 2 تا 3 بار در هفته لایروبی و پاکسازی می شوند تا وقوع سيلاب و احتمال خطر پذيري در مسيل ها و کانالهای منطقه کنترل شود.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه دو گفت : عملیات لایروبی، پاکسازی و رسوب برداری مسیل اوین درکه واقع در محدوده محله اسلام آباد به متراژ 300متر طول اجرا و رسوبات جمع آوری شده وبه گودهای مجاز حمل شد.

به گفته معاونت خدمات شهری و محیط زیست منطقه در این راستا 1 تن رسوب از مسیل مذکور تخلیه و مسیل به طور کامل پاکسازی و لایروبی شد.

وی اظهار داشت: همچنین در راستای پاکسازی و رسوب برداری کانال سنگی واقع در حاشیه بزرگراه شهید همت که به منظور هدایت آب‌های سطحی نقش موثری در کاهش آبگرفتگی دارد و با اجرای لایروبی و پاکسازی 250مترطول و جمع آوری نیم تن ضایعات این کانال هم انجام شده است.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه بیشترین حجم ضایعات جمع آوری شده از مسیل ها را مربوط به زباله های تر و خشک دانست و گفت: در 6 ماهه اول سال به دلیل بارندگی اندک حجم رسوبات جمع آوری شده از مسیل ها کم بود و در ازای آن زباله های رها شده در مسیل ها بیشترین حجم را به خود اختصاص داده بود.

 

جعفری مهمترین علت آبگرفتگی انهار سرپوشیده و روباز را نیز زباله های شهری دانست که توسط افراد نا آگاه در انهار رها و موجب گرفتگی آنها و آبگرفتگی معابر می شود.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: