جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 23 خرداد 1396     
تشكري هاشمي در صحن علني شوراي شهر :
در مسکو به ازای هر کیلومتر مترو ۱۲۸ نفر؛ در تهران ۴۱ نفر کار می کنند

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران با حضور در سيصد و پنجاه و دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران گزارشي از روند تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي به ثابت ازمايشي ارايه كرد .

 

 سيد جعفر تشكري هاشمي صبح امروز در سيصد و پنجاه دومين جلسه علني شوراي اسلامي شهر تهران ضمن تسليت ايام شهادت اميرالمومين( ع) وتسليت به خانواده شهداي تروریستی ١٧ خرداد تهران گزارشي از روند تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي به ثابت ازمايشي ارايه كرد .

معاون شهردار تهران با اشاره به فرمايشات مقام معظم رهبري مبني بر اينكه تامين امنيت شغلي كارگران بر عهده مسئولان و همچنين كارفرمايان است، گفت: در عصر فرامدرن امروز ، منابع انساني بزرگترين و ارزشمندترين سرمايه هر سازمان و كشور محسوب مي شود كه بايد براي رشد و شكوفايي انها و در جهت امنيت شغلي انها قدم برداشت .

به گفته تشكري هاشمي در ديدگاه هاي مديريتي نوين سرمايه انساني ، امنيت و ثبات شغلي نخستين پله دستيابي به بهره وري ، رضايت شغلي ، هويت شغلي ، تعهد سازماني ، افزايش رفتارهاي فرانقش، بهبود كيفيت زندگي و در نهايت ارتقاي عملكرد خواهد بود .

وي در ادامه به اسناد بالادستي از جمله آيين نامه استخدامي شهرداري مصوب سال ٥٨ و اصلاحي سال ٩٥ ، برنامه پنج ساله دوم شهرداري ماده ١١٧ ، مصوبات سازمان اداري استخدامي، مصوبات شوراي اداري شهرداري و نامه سازمان بازرسي كل كشور درخصوص شركت هاي تامين نيروي انساني اشاره كرد و گفت: در راستاي اجراي ماده ١١٧ شهرداري موظف است به منظور استقرار نظام شايسته سالاري و ايجاد ثبات در چرخه فرايند مديريت منابع انساني در مجموعه شهرداري اقداماتي را انجام دهد كه اصلاح و بازنگري  مستمر مقررات استخدامي در چهارچوب و مقررات فرادستي در طول برنامه، تقويت روحيه تعلق، تعهد و فرهنگ سازي در بين كاركنان و ارتقا فرهنگ سازماني شهرداري در راستاي تحقق رويكرد نهاد خدماتي اجتماعي ، جذب نيروهاي متخصص و نخبه با رعايت قوانين و مقررات عمومي و بازطراحي مشاغل شهرداري به منظور افزايش سهم تحصيلات كارشناسي كاهش سالانه ٤ درصد از نيروي انساني شاغل غيركارشناسي در شهرداري با روش هاي قانوني و تشويقي و توانمند سازي و فراهم نمودن زمينه هاي ارتقاي نقش بانوان در سياست گذاري ها و مديريت شهرداري در دستور كار قرار گرفت .

معاون شهردار تهران با بيان اينكه ساماندهي نيروي انساني شهرداري تهران با هدف ارتقاي امنيت شغلي كاركنان در قالب سه طرح تبديل وضعيت قراردادي به ثابت ازمايشي، ساماندهي و يكپارچه سازي پرسنل شركت هاي تامين نيروي انساني و ساماندهي كاركنان قراردادي مدت معين سازمان ها و شركت ها صورت گرفت، به مقايسه اماري نيروي انساني شهرداري تهران در خرداد ٩٦ با اسفند ٨٤ پرداخت و اظهارکرد: طي ١٢ سال افزايش ١١١٩ نفری را در شهرداري تهران شاهد بوديم كه معادل ٢ درصد افزايش نيرو است.

وي با اشاره به سهم ١١ درصدي بانوان در سال ٨٤ گفت : سهم بانوان شاغل در شهرداري تهران اكنون به ١٧.٩ درصد است كه حدود ٦ درصد افزايش در تعداد بانوان را شاهد هستيم.

تشكري هاشمي با اشاره به فرايند تبديل وضعيت قراردادي به ثابت آزمايشي گفت: براساس مجوز سازمان مديريت برنامه ريزي در سال ٩٤ با تبديل وضعيت ٥ هزار نيروي قراردادي موافقت شد. بر اين اساس مقرر شد با شرط تامين اعتبار لازم، برگزاري ازمون در فضاي رقابتي ، وجود پست هاي بلاتصدي در ساختار سازماني ،تاييد گزينش ، تاييد شوراي اداري شهرداري تهران و صرفاً جهت پرسنل قراردادي با مدارك دانشگاهي ( فوق ديپلم به بالا ) اين مهم صورت گيرد.

تشكري هاشمي با بيان اينكه در تمام مراحل برگزاري ازمون، نمايندگان سازمان اداري و استخدامي حضور و نظارت داشتند، خاطرنشان کرد: آزمون تبديل وضعيت شهرداري تهران در دو مرحله برگزارشد كه قرار بود در مرحله نخست ٣ هزار نفر و در مرحله دوم ٢ هزار نفر تبديل وضعيت شوند. اين درحاليست كه در مرحله اول ازمون ٢٧٠٠ نفر جذب شدند ودر مرحله دوم تا سقف ٥ هزار نيرو جذب شدند. 

معاون شهردار تهران با بيان اينكه در طول اجراي فرايند تبديل وضعيت همكاران بيش از ١٧ هزارو ٨٠٠ بازديد از سايت تغيير وضعيت صورت گرفته است،به سن و ميزان تحصيلات پذيرفته شدگان اشاره كرد و گفت: پذيرفته شدگان ازمون در رده ٣١ تا ٤٠ سال ٦٨.٤٢ درصد ، ٢٠ تا٣٠ ، ١١.٢٩ درصد و در رده سني ٤١ تا ٥٠ سال ١٨.٧٧ درصد بوده اند. همچنين  ٢٢.٧١ درصد فرق ليسانس ، ٦١.٢٩ درصد ليسانس ، ١٥.٦٠ فوق ديپلم بودند كه در این میان ٣١ درصد پذیرفته شدگان را بانوان و٦٩ درصد را مردان شامل شده اند.

معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران در ادامه به تجمیع و ساماندهی نیروهای قراردادی شرکت های تامین نیروی انسانی در قالب هادیان شهر اشاره كرد و گفت: اين اقدام به دليل تعدد پيمانكاران تامين نيروي انساني، تاخیر و تعلل در پرداخت حقوق و مزاياي برابر قوانين كار در زمان مقرر، عدم پرداخت حق بیمه نیروهاي پيمانكاري، عدم كنترل و امكان ساماندهي نيروي انساني در پيمانكاري ها و ايجاد انگيزه و ارتقا تعلق سازماني و امنيت شغلي صورت گرفت.

تشكري هاشمي با بيان اينكه تبديل وضعيت قرارداد كار نيروهاي تحت پوشش پيمانكاران تامين نيروي انساني به قرارداد كار موسسه هاديان شهر با تاكيد بر ممنوعيت هرگونه قرارداد جديد تامين نيروي انساني پيمانكاري صورت گرفت، گفت: بر اين اساس۷۲۰۷ نفر از نیروهای شركت هاي پيمانكاري تامين نيروي انساني مناطق، واحدهاي ستادي و سازمان ها و شركت ها که سال ها با ما کار می کردند به هادیان تبديل وضعيت شدند كه بیش از ۹۸ درصد پیشرفت كار در ساماندهي اين بخش صورت پذيرفته است .

معاون توسعه منابع انساني شهرداري تهران با اشاره به شبهاتي كه در خصوص مترو مطرح شده بود، بیان کرد: انچه در فضاي مجازي و به صورت غيررسمي و غيركارشناسي و با غرض ورزي مطرح شده، نادرست است .

وي با بيان اينكه برابر انچه در توسعه مترو در پايتخت صورت گرفته جذب نيرو نيز منطقي و در چهارچوب نيازها، مقررات و ضوابط بوده، تصريح كرد: بالغ بر ٧٠ درصد نيروهاي مترو داراي مدرك فوق ديپلم و ليسانس هستند. نبايد با طرح شبهات غيركارشناسي، موجب كدورت خاطر نيروهاي خدوم شرکت بهره برداري مترو شويم .

تشكري هاشمي در ادامه به اقدامات زيرساختي توسعه مترو طي دهه اخير اشاره كرد و گفت: شرکت بهره برداري مترو تهران در سال ۸۶ متولد شد که در آن زمان طول خطوط مترو ٨٩ کیلومتر بود با ٤٠ ایستگاه و ۶۱۶ واگن که ۲.۲ میلیون سفر روزانه را پوشش می داد و در سال ۹۶ به ۲۲۲ کیلومتر با ۱۱۴ ایستگاه و ۱۳۲۹ واگن است  که ۴.۷۴ میلیون سفر روزانه را پوشش می دهد. به عبارتي شاهد رشد ۱۳۴ کیلومتری مترو با ۱۲۸ ایستگاه و ۱۱۶ واگن و افزایش ۱۱۷درصد میزان تردد شهروندان هستیم.

وي در ادامه با مقايسه امار نيروي انساني شركت بهره برداري مترو تهران در خرداد ٨٦ تا خرداد ٩٦ اظهارکرد: ٣٩٩٣ نيروي انساني مترو به ٨٩٠٠ نيرو افزايش يافته است كه شاهد افزايش ٢٢ درصدي سطح تحصيلات در مقطع ليسانس نسبت به سال ٨٦ بوده ايم.

معاون شهردار تهران تاكيد كرد: اينكه  گفته می شود نیروهای مترو بی سواد هستند، توهین به ۸ هزار و ۹۰۰ نیروی مترو است.

به گفته تشكري هاشمي سهم زنان در مترو ۱۲درصد است.

تشكري هاشمي در ادامه گزارش خود در صحن علني شوراي اسلامي شهر تهران ضمن مقايسه اماري نيروي انساني متروي شهرهاي منتخب جهان گفت: مسکو به ازای هر کیلومتر ۱۲۸ نفر، هنگ کنگ به ازای هر کیلومتر ۵۰ نفر، اتن ۱۰۶ نفر و تهران ۴۱ نيروي انساني دارد. اين در حاليست كه ما با تکنولوژی چینی کار می کنیم نه اروپایی. سیستم ما صددرصد هوشمند نیست.

تشكري هاشمي در ادامه تصريح كرد: چطور مي شود خطوط مترو را توسعه دهيم بدون انكه نيروي انساني مورد نياز خطوط را تامين كنيم ؟

وي به برخي اتفاقات در مترو كه به عنوان سند افتخار و كارامدي نيروها مطرح مي شود اشاره كرد و گفت: همه شما حادثه سيلاب مترو را به خاطر داريد. در ان حادثه تنها ٤ دقيقه فرصت داشتيم كه بهترين تصميم را بگيريم ، با فرض ناكارامدي نيروها و تصميم گيري غلط ، بطور حتم فاجعه اي ناگوار و تلفاتي جاني به بار مي امد. اينكه بهترين تصميم در اندك زمان گرفته و مديريت شد نشان از سطح علمي ، كارامدي ، تخصص و تبحر كاركنان مترو دارد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: