جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 اسفند 1392     
اهدای 40 هزار اصله نهال رایگان به شهروندان در منطقه 10 تهران

به گزارش شهرداری نیوز ، در آستانه فرا رسیدن بهار طبیعت و به مناسبت بزرگداشت هفته درختکاری و منابع طبیعی بیش از 40 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر بین شهروندان منطقه 10 توزیع می شود .

فرامرز عظیمی شهردار منطقه ضمن اعلام این خبر با تاکید بر اهمیت حفظ و گسترش فضای سبز به عنوان یکی از مؤثرترین پدیده‌های محیط زیست،گفت : اثرات فضای سبز شهری از دیدگاه زیست محیطی مواردی چون کاهش آلودگی هوا ، کاهش دما و  تلطیف هوا را  شامل می شود.

 

شهردار منطقه 10 با بیان این که مشارکت مردم ،یکی از بهترین روش های توسعه فضای سبز شهری است افزود : بر اساس سیاستهای راهبردی شهرداری تهران ، همزمان با هفته درختکاری و منابع طبیعی بیش از 40 هزار اصله نهال مثمر و غیر مثمر شامل چنار ، توت کاکوزا ، توت نرک ، توت مجنون ، گونه های مختلف سیب ، آلو ، گیلاس ، خرمالو و گردو در 3 نقطه از منطقه واقع در بوستان های ، باقری زند ، رضوان و نیلوفر به همراه توزیع بروشور با مضامین نحوه کاشت و نگهداری آفات و امراض با حضور کارشناسان فضای سبز به شهروندان اهدا خواهد شد .

 

وی افزود : اجرای طرح کاشت 2700 اصله درخت در منازل ، اهداء گل به مساجد ، کاشت  درخت در مدارس ، کاشت 6420 اصله نهال در معابر، کاشت 68000 عدد پیاز لاله ، بازپیرایی و ترمیم 6630 متر مربع از چمن کاری ها و ترون کاریهای سطح منطقه ، ایجاد 4130 متر مربع فرش گل و گلکاری میادین، رفیوژهای وسط و پارکهای محله ای از دیگر اقدامات در طرح استقبال از بهار است .

 

به گفته شهردار منطقه 10، برگزاری جشنواره سبزه آرایی در سطح منطقه، نظافت و پاکسازی 668500 متر مربع پارکها و فضاهای سبز سطح منطقه ، حاشیه خیابانها و ... ، توجه و رسیدگی ویژه به 7840 چشمه سرویس های بهداشتی و آبخوری ها در سطح بوستانهاو فضاهای سبز موجود در سطح منطقه ، رسیدگی کامل به 314,000 متر مربع درختکاری های جنگلی از قبیل کند و کوب، مرمت مسیرهای آبیاری و یا شبکه آبیاری، پاکسازی معابر و محوطه، توجه به روشنایی و سایر تاسیسات پارکهای جنگلی ، رسیدگی به وضعیت 392 مورد آبنماهای سطح منطقه و رفع نواقص موجود و ... از دیگر اقدامات در دست اجرای اداره فضای سبز منطقه در طرح استقبال از بهار است .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: