جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 22 خرداد 1396     
شهردار منطقه دو خبر داد :
کمپین نه ، به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در منطقه 2

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛شهردار منطقه دو از اجرای کمپین" نه ، به ظروف یکبار مصرف پلاستیکی " همزمان با ماه مبارک رمضان در سطح منطقه دو خبر داد .

 

عزیز اله نظری با اعلام این خبر گفت : به مناسبت ایام ماه مبارک رمضان و استفاده از ظروف یکبار مصرف پلاستیکی، برنامه های آموزشی با محوریت مدیریت پسماند برای شهروندان در سرای محلات منطقه 2 برگزار می شود.

وی افزود: چند سالی است که ظروف یکبار مصرف پلاستیکی به دلیل افزایش تولید، قیمت ارزان، حمل و نقل آسان و دسترسی سریع، جایگزین ظروف سنتی شده که این حجم در ایام خاص مانند ماه رمضان با توزیع غذاهای نذری افزایش می یابد که باعث آلودگی های بصری و زیست محیطی می شود.

وی تاکید کرد: امسال هم طبق سالهای گذشته کمپین مبارزه با ریختن زباله و ظروف یکبار مصرف در سطح معابرمنطقه 2 در ماه رمضان شکل گرفته است. این کمپین از سوی اداره مدیریت پسماند منطقه با هدف جلوگیری از آسیب های زیست محیطی و ارتقای سطح فرهنگی شهروندان مبنی بر نریختن زباله و استفاده از ظروف یکبار مصرف گیاهی جایگزینی برای این ظروف در سطح منطقه 2 ایجاد شده است.

نظری درباره مزایای ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی گفت: ماندگاری ظروف یکبار مصرف پلاستیکی در طبیعت ۳۰۰ تا ۵۰۰ سال است در حالی که چند سالی است ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی وارد بازار شده است که در ایران ظروف یکبار مصرف گیاهی دارای ۳۰ تا ۴۰ درصد مواد نشاسته ای گیاهی است که همراه با ترکیبات دیگر ساخته می شود. این ظروف تخریب پذیر بوده و در زمان کوتاه تری نسبت به ظروف پلاستیکی در محیط زیست تجزیه می شوند.

عزیز اله نظری شهردار منطقه دو تصریح کرد: در این راستااداره مدیریت پسماند منطقه 2 ، برنامه ریزی های مبنی بر آموزش مضرات استفاده از ظروف یکبارمصرف پلاستیکی و همچنین عدم تفکیک از مبدا، در ایام ماه مبارک رمضان را در دستور کاری خود قرارداه و در سطح سرای محلات 21گانه منطقه 2 در حال اجرا است.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: