جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 21 خرداد 1396     
اعلام آمادگی شهرداری تهران برای برپایی باشکوه راهپیمایی روز جهانی قدس

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی تهرانی نیوز؛نشست هماهنگی روز جهانی قدس در راستای هم افزایی فعالیت های بخش های مختلف شهرداری تهران و سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین جهت برپایی هرچه با شکوه تر مراسم روز جهانی قدس برگزار شد.

 

 این نشست به ریاست مجتبی عبدالهی معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران و با حضور مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران، نمایندگان سازمان های فرهنگی هنری، بسیج شهرداری تهران، اتوبوسرانی، تاکسیرانی، مترو، مدیریت محله، آتش نشانی و مسئولان سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین برگزار شد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این نشست طی سخنانی اظهار کرد: تمامی مجموعه شهرداری تهران باید برنامه ریزی های لازم را برای برگزاری راهپیمایی روز قدس پیش بینی و تدابیر لازم برای انتقال مردم از مساجد و میادین مختلف را اتخاذ کنند.

وی با اشاره به برنامه ریزی برای راهپیمایی روز قدس گفت: بناداریم به یاری خداوند و با پیش بینی اقداماتی که صورت می دهیم یک روز خاص و پرشور را با حضور مردم رقم بزنیم.

عبدالهی بر ضرورت برگزاری هدفمند و پرشور راهپیمایی روزجهانی قدس باتوجه به حوادث تروریستی اخیر در تهران و همچنین شرایط بسیار حساس منطقه ای و خارجی تاکید کرد.

معاون اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، در ادامه با بیان این که برنامه های لازم در خصوص تبلیغات محیطی «روز قدس» در سطح شهر تهران پیش بینی می شود، افزود: تهیه و نصب بنر روی بیلبوردها و سازه های پرتابل در سطح شهر تهران و در اطراف دانشگاه تهران و انجام تبلیغات محیطی در تلویزیون های شهری از جمله اقدامات سازمان زیباسازی است.

عبدالهی، اظهار امیدواری کردکه با همدلی و بسیج ظرفیت های شهرداری تهران و بهره گیری از تجربیات سالهای گذشته در این خصوص و همچنین توانمندی بخش های مختلف، روز باشکوه و با عظمت در خصوص استکبارستیزی را شاهد باشیم.

در ادامه علی محمد نائینی قائم مقام معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شرایط کنونی منطقه را بسیار حساس خواند و بر لزوم اقدامات جدی، پرقدرت و متفاوت امسال برای برگزاری باشکوه مراسم راهپیمایی روز جهانی قدس تاکید کرد.

وی با بیان اینکه روز قدس روز گفتمان انقلاب اسلامی و میراث حضرت امام خمینی (ره) است، افزود: جوهر انقلابی گری در بزرگداشت مناسبت های مربوط به انقلاب اسلامی است و همه باید نسبت به آن اهتمام داشته باشیم.

نائینی با تاکید بر لزوم بهره گیری از ظرفیت های مدیریت محله، مساجد، پایگاه های بسیج، هیئات و ... افزود: ما باید بستر را برای حضور حداکثری مردم فراهم کنیم.

وی با اشاره به شکل گیری جبهه جدی تر علیه جبهه مقاومت و مقابله جدی علیه جهان اسلام گفت: باید برای روز مقابله با فتنه آمریکایی سعودی، در آماده سازی فضای بصری و تبلیغات محیطی شهر به صورت گسترده تلاش کنیم.

مشاور فرهنگی شهردار تهران خاطرنشان کرد: تغییر و تحولات در شهرداری تهران تاثیری در پیشبرد اهداف نظام انقلاب اسلامی نخواهد داشت و ان شاءالله امسال با نظم ترین و باشکوه ترین مراسم راه پیمایی روز قدس را شاهد خواهیم بود.

علیرضا شریفی مدیرکل فرهنگی شهرداری تهران نیز از آماده سازی پایتخت برای برگزاری باشکوه راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: اقداماتی چون برپایی غرفه های طول مسیر راهپیمایی از سوی مناطق 6 و 11 و دیگر مناطق و تولید محصولات فرهنگی، تدارک ظرفیت های حمل و نقل عمومی و تبلیغات شهری در این خصوص در نظر گرفته شده است.

در ادامه نمایندگان بخش های مختلف شهرداری تهران و سازمان های مردم نهاد حامی فلسطین نیز به ارائه پیشنهادات خود در خصوص فعالیت های روز قدس پرداختند. 

شرکت اتوبوسرانی نیز به ارائه خدمات رایگان به شهروندان در مسیرهای منتهی به مراسم روز جهانی قدس با پیش بینی اتوبوس های مورد نیاز از نقاط مختلف شامل میادین، پایانه ها و شهرک ها و نیز مساجد سطح شهر تهران اقدام خواهد کرد. همچنین سازمان تاکسیرانی نیز با اختصاص تاکسی های ون در 4 محور برای جابجایی و خدمات رسانی رایگان به راهپیمایان سالمند اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

همچنین استقرار تجهیزات و ماشین آلات آتش نشانی در 66 نقطه پیش بینی شده در مسیر راهپیمایی، فضاسازی در 30 ایستگاه منتخب مترو، بهره گیری از فضای گالری دائمی عکس و پوستر و معرفی کتاب در حوزه فلسطین و قدس، تولید محصولات فرهنگی از سوی سازمان بسیج شهرداری تهران از دیگر مواردی بود که در این نشست اعلام شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: