جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آبان 1393     
در سامانه ملی معاینه فنی خودرو بحث یکپارچه سازی و وحدت رویه در مراکز معاینه فنی مورد توجه است

به  گزارش  گروه حمل و نقل پاک شهرداری نیوز ؛ مدیر عامل ستاد معاینه فنی خودرو های تهران ، با اشاره به آمار وزارت بهداشت در خصوص تعداد بالای قربانیان آلودگی هوا بیان داشت : بر حسب آمار وزارت بهداشت در سال 92 در حدود 3700 تن به دلیل آلودگی هوا جان خود را از دست داده اند.

مهندس ولی آذروش در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : داشتن 3 روز پاک در میان روزهای سال گذشته و 160 روز ناسالم تجربه ای است که می تواند اهمیت توجه به مسایلی که می تواند از آلودگی هوای تهران جلوگیری کند را بیشتر اشکار کند .

وی در ادامه افزود : در زمینه معاینه فنی خودرو ها در حال حاضر خلاء های قانونی وجود داشته و امید است  تا با تدبیر مسئولان و نمایندگان مجلس این خلاء ها بر طرف شود .

آذروش در خصوص راه اندازی سامانه ملی معاینه فنی خودرو و اینکه چه مراحلی را طی می کند گفت : در سامانه ملی معاینه فنی خودرو بحث یکپارچه سازی و وحدت رویه در مراکز معاینه فنی مورد توجه است . این طرح در جلسات مختلف وزارت کشور مورد تایید قرار گرفته و در جلسات هیات دولت مباحث کارشناسی آن طی شده است .

وی در ادامه افزود : این طرح همچنین در جلسات کمیته تخصصی هیات دولت در امور کلانشهر ها هم به تصویب رسیده است و برای تصویب نهایی به دولت فرستاده شده است .

آذروش با ابراز امیدواری از تصویب این طرح عنوان کرد : امیدواریم پس از تصویب این طرح بتوانیم سامانه ملی یکپارچه سازی و وحدت رویه در صدور معاینه فنی خودرو را داشته باشیم و با اجرای این سامانه می توانیم از تخلفات صدور معاینه فنی به صورت دستی و غیر قانونی تا حد بسیار زیادی جلوگیری کنیم .

وی در ادامه افزود : در سامانه ملی ، اتصال دیتا بانک مراکز معاینه فنی به دیتا بانک مراکز پلیس سبب می شود مبادله و انتقال اطلاعات خودروهای معاینه فنی شده به سرعت صورت پذیرد و این امر می تواند صدور معاینه فنی خارج از چارچوب را به حداقل برساند .

آذروش در خصوص اینکه طرح سامانه ملی در چه مرحله ای قرار دارد بیان داشت : در حال حاضر مباحث نرم افزاری  آن در حال اجرایی شدن است و همچنین مراکز معاینه فنی چهارده گانه  در شهر تهران را به صورت عملیاتی مجهز به دوربین مدار بسته و پلاک خوان کرده ایم .

وی در خاتمه گفت : قطعا تهران در زمینه مکانیزه کردن مراکز معاینه فنی خود تجربیاتی دارد که می تواند در اختیار مراکز معاینه فنی در شهرستان ها قرار دهد .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: