جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 16 خرداد 1396     
چرایی عدم تحقق خصوصی سازی در صنعت خودرو :
بررسی جریان خصوصی سازی خودروسازان در دستور کار مجلسیان قرار می گیرد

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛نایب رئیس  کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : چنانچه الزامات مجلس در استفاده از توان داخلی و و همچنین انتقال تکنولوژی در همکاری ها تحقق نیابد، مجلس و کمیسیون صنایع و معادن این موضوع را پیگیری نموده و خودروسازان باید پاسخگو باشند.

 

داریوش اسماعیلی اظهار داشت : برای اینکه تولید داخل در مقابل جریان همکاری ها و سیر واردات آسیبی نبیند باید داخلی سازی و توسعه سهم ساخت قطعات خودروهای جدید در کشور به بالاترین سطح ممکن افزایش یابد.

وی تکیه بر توان داخل را یکی از ابرازهای مهم اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و گفت : هر چند یکی از ابرازهای تحقق اقتصاد مقاومتی استفاده از نیروهای داخلی و عدم وابستگی به توان خارجی است اما بی شک استفاده از دانش و تکنولوژی سایر شرکتهای بزرگ و معتبر جهانی می تواند ما را در دستیابی به اهداف اقتصاد مقاومتی و رشد و توسعه در این صنعت نزدیک نماید.

وی با اشاره به لزوم تغییر رویه مونتاژی کاری در صنعت خودرو ، افزود : امروز دیگر مونتاژکاری به خودروسازی و طراحی خودروهای جدید در داخل منتهی نمی شود اما در صورتی که این روند منتج به ارتباط موثرتر خودروسازان و قطعه سازان و مراکز تحقیق و توسعه شود بی تردید نقش مهمی در توسعه داخلی سازی و گسترش  تولید در صنعت خودرو کشور خواهد داشت.

نماینده سروستان و خرامه در مجلس دهم تاکید کرد : البته دستیابی به این هدف نیازمند حمایت دولت و جذب سرمایه گذاری در صنعت قطعه سازی است تا زمینه داخلی سازی انواع قطعات در کشور فراهم شود.

اسماعیلی افزود : اینکه سرمایه گذاری یکی از نیازهای ضروری خودروسازان است تردیدی در این نیست اما معتقدم مهمتر از سرمایه گذاری واگذاری صنعت خودرو به طور واقعی به بخش خصوصی است که می تواند موجب توسعه این صنعت شود.

وی تصریح کرد : به جهت اهمیت این مساله و عدم تحقق خصوصی سازی در صنعت خودرو، کمیسیون صنایع و معادن در آینده نزدیک این موضوع را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: