جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 13 خرداد 1396     
موتورسیکلت‌های بنزینی چهار برابر خودروها آلاینده تولید می کنند

به گزارش گروه نگاه پارلمان به شهر تهرانی نیوز؛عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه آلایندگی موتورسیکلت ها در کاهش کیفیت هوا نقش بسزایی دارد، گفت: دولت باید موتورسیکلت های برقی را جایگزین موتورسیکلت های بنزینی کند.

 

رسول خضری ، درباره ضرورت استفاده از موتورسیکلت های برقی در کشور، افزود: در برنامه ششم توسعه، مجلس دولت را مکلف به توسعه استفاده از موتورسیکلت های برقی کرد تا از این راه بتواند به کاهش آلایندگی ها کمک کند.

نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: هر یک از موتورسیکلت ها در تهران به اندازه چهار خودروی معمولی موجب آلایندگی می شود و برقی شدن موتورسیکلت ها بهترین راهکار است مشروط به آنکه قیمت این موتورها کاهش پیدا کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: باید با سیاست های تشویقی موتورسیکلت های بنزینی را حذف و موتورسیکلت های برقی را جایگزین کرد زیرا مهمترین موضوع در این زمینه توجه به بحث انرژی های پاک است و اگر بتوان از موتورسیکلت های برقی استفاده کنیم می توان به هدف خود دست یابیم.

وی یادآور شد: واقعیت آن است که همه دستگاه ها به نوعی متولی این موضوع هستند اما در بحث شماره گذاری ها، صنایع خودروسازی ها باید ورود یابند و به استانداردسازی خودروها کمک کند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، گفت: صنایع خودروسازی باید مکلف به رعایت استاندارها شوند که می طلبد نظارت بیشتری روی این مراکز صورت گیرد متاسفانه امروزه برخوردهای لازم با متخلفان صورت نمی گیرد و اغلب نحوه برخوردها نرمشی است درحالی که عدم توجه به برنامه های توسعه کشور بزرگترین معضلی است که باید جدی گرفته شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: