جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 20 آبان 1393     
تا10روز آینده فیلتر دوده روی اتوبوس های دیزل نصب می شود

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری شهرداری نیوز،مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه کیفیت خدمات رسانی و ناوگان عمومی شهر تهران اصلی ترین مطالبه شهروندان تهرانی است، گفت: در شرایطی که بالغ بر 60 سال از عمر حمل و نقل اتوبوسی در شهر تهران می گذرد هنوز موضوع کیفیت اعم از خدمات رسانی بموقع ، نظافت ، سرویس دهی مناسب اصلی ترین مطالبه شهروندان است .

پیمان سنندجی با اشاره به اینکه به منظور خدمات رسانی بهینه به شهروندان موضوع زمان بندی حرکت اتوبوس ها در خطوط از ابتدای سال جاری آغاز شده است، تصریح کرد : تا پایان سال تمامی ایستگاه ها به تابلوهای زمان بندی تجهیز خواهند شد .

وی به اجرای طرح رنگ بندی در خطوط اتوبوس های تندرو نیز اشاره کرد و گفت: 9 خط اتوبوس های تندروی شهر تهران با رنگ بندی های متفاوت نشانه گذاری شده اند. به این منظور خطوط 9 گانه اتوبوس های تندرو بر مبنای روانشناسی محیط و موقعیت جغرافیایی و اقلیمی رنگ بندی شده اند. به عنوان مثال خط 10 بی ار تی که به سمت دانشگاه علوم تحقیقات تهران خدمات رسانی می کند، بر مبنای کوهستانی بودن منطقه به رنگ قهوه ای مشخص شده است یا خط 9 بی ار تی که در محدوده شمیرانات و باغات تردد می کند به رنگ سبز شناسایی شده است.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران همچنین تصریح کرد: اکنون برای هر ایستگاه بی ار تی استانداردی بر مبنای رنگ بندی طراحی شده به طوری که تمامی لیبل ها و بنرهای ایستگاه ها با رنگ بندی خطوط شناسایی خواهندشد .

سنندجی با بیان اینکه مدیریت زمان سفر و کاهش زمان انتظار یکی از شاخصه های ارتقا خدمات رسانی مطلوب در خطوط اتوبوسرانی است که بر مبنای استاندارد ایمنی و امنیت تعریف شده است، تصریح کرد: طی سال جاری تمامی خطوط اتوبوس های تندرو به سیستم مدیریت سفر تجهیز خواهند شد. بدین ترتیب چنانچه شخصی در ایستگاهی پیاده و یا سوار شود، براساس بنرهای تعبیه شده در ایستگاه ها می تواند تشخیص دهد که به کدام یک از مد های حمل و نقل عمومی دسترسی خواهد داشت .

وی با بیان اینکه تابلوهای راهنمای دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی در نیمی از ایستگاهای بی ار تی نصب شده است، گفت: بر مبنای این تابلوها، چنانچه شهروندی در ایستگاهی پیاده شود با استفاده از تابلوهای راهنما می تواند از وضعیت دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی ازجمله تاکسی، مترو، خطوط دوچرخه و نیز نحوه دسترسی به مراکز درمانی، مراکز تفریحی و... مطلع شود .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با تاکید بر اینکه بیش از 4 هزار ایستگاه اتوبوس در شهر تهران وجود دارد، تصریح کرد: برنامه زمانبندی و تابلوهای راهنمای دسترسی به سایر مدهای حمل و نقل عمومی تا پایان سال در تمامی ایستگاه های شهر تهران نصب خواهد شد .

سنندجی افزود: اکنون برنامه ای برای اطلاع از زمان رسیدن اتوبوس ها طراحی شده که شهروندان می توانند با دانلود این برنامه از زمان رسیدن اتوبوس ها مطلع شوند. همچنین تابلوهای ایستگاه های اتوبوس شهر تهران نیز به صورت یکپارچه طراحی شده که تا پایان سال جاری تمامی ایستگاه ها به تابلوهای جدید تجهیز خواهند شد.

وی در ادامه به موضوع نظافت لحظه ای اتوبوس ها در پایانه ها اشاره کرد و گفت: تمامی پایانه های پر تردد شهر تهران از جمله پایانه تجریش ، علم و صنعت ، آزادی ، پایانه افشار و راه آهن نظافت لحظه ای اتوبوس ها صورت می گیرد و باقی پایانه ها نیز طی سال جاری ملزم به اجرای طرح هستند .

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران به مدیریت هوشمند ناوگان اتوبوسرانی پایتخت هم پرداخت وبیان کرد: اکنون تمامی اتوبوس های شهر تهران به سیستم جی پی اس تجهیز شده و کنترل هوشمند می شوند که از این طریق تصادفات و رفتارهای پر خطر رانندگان به صورت چشمگیری کاهش یافته است .

سنندجی در ادامه به وضعیت فرسودگی ناوگان اتوبوسرانی شهر تهران اشاره کرد و گفت: ارتقا کیفیت خدمات رسانی در ناوگان عمومی شهر از سویی به تعداد اتوبوس ها بر می گردد. بیش از 4 سال است که هیچ اتوبوس فرسوده ای در شهر تهران نوسازی نشده این در حالیست که بالغ بر 2 هزار دستگاه اتوبوس شهر تهران فرسوده و از رده خارج هستند .

وی با تاکید بر اینکه یکی از مطالبات جدی ما نوسازی ناوگان فرسوده شهر تهران است، تصریح کرد: اگر خطی با فرسودگی مواجه باشد قطعا کیفیت خدمات رسانی و ارتقا زمان بندی ها به وقفه می افتد .

مدیرعامل اتوبوسرانی تصریح کرد : 200 دستگاه اتوبوس دو کابین در سال جاری خریداری شده و تا پایان سال جاری وارد ناوگان پایتخت می شود ، این در حالیست که همین 200 دستگاه نیز پاسخگوی نیاز شهر نیست .

سنندجی همچنین به بازسازی 450 دستگاه اتوبوس فرسوده در سال جاری اشاره کرد و گفت: از تابستان امسال تا کنون 200 دستگاه اتوبوس فرسوده ناوگان بازسازی شده و تا پایان سال جاری نیز تمامی 450 دستگاه بازسازی خواهد شد .

مدیر عامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران از نصب فیلتر دوده در 600 دستگاه اتوبوس دیزل شهر تهران تا پایان سال جاری خبر داد و اظهارکرد: تمامی مراحل مطالعات ، تست و طراحی فیلتر ها به اتمام رسیده و اکنون مناقصه خرید فیلتر های دوده درحال برگزاری است .

به گفته سنندجی طی ده روز آینده برای نخستین بار فیلتر دوده بر روی اتوبوس های دیزل شهر تهران نصب خواهد شد که بر این اساس میزان انتشار دوده از اتوبوس ها به صفر خواهد رسید .

وی از دریافت استاندارد جهانی 1002 ISO و 1004 ISO در شرکت واحد اتوبوسرانی تهران خبر داد و گفت : دو استاندارد مهم ایزو مشتری مداری و زیست محیطی را در سال جاری کسب کرده ایم که به واسطه اتفاقات مهمی که در سال جاری در شرکت واحد رقم خورده این مهم کسب شده است .

وی افزود: غیر از سرویس‌های مدارس و معلولان که از سوی سازمان اتوبوسرانی پیگیری می‌شود، درصدد آن هستیم که سرویس شبانه نیز راه‌اندازی کنیم.

رییس سازمان اتوبوسرانی تهران با اعلام خبر راه اندازی سرویس شبانه روزی حمل و نقل عمومی در پایتخت گفت : همیشه یک مشکل جدی در سرویس حمل و نقل عمومی در شب وجود دارد چرا که به غیر از بی‌آرتی، هیچ یک از خطوط اتوبوسرانی در کشور شب ها فعالیت نمی‌کنند. از اینرو سرویس شبانه حمل و نقل عمومی در آینده ای نزدیک در شهر تهران راه اندازی خواهد شد .

سنندجی با بیان اینکه سازمان با بررسی تقاضا محوری قصد دارد سرویس‌های شبانه‌همگانی ایجادکند، گفت: بررسی‌ها نشان داد که در مسیر فرودگاه مهرآباد به تمامی نقاط و همچنین در پایانه‌های شرق، غرب و جنوب نیاز به استقرار سرویس‌های بیشتری است که مطالعات در حال انجام است.

به گفته وی، استفاده از وسایل نقلیه غیراتوبوسی همچون ون و مینی‌بوس در سرویس‌های شبانه در دستور کار قرار دارد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه برخی ترددها در شهر طی شب اجتناب ناپذیر است،مانند تردد شبانه در فرودگاه مهرآباد،ضروری است که برای انها برنامه ریزی شود.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: