جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 9 خرداد 1396     
زادآوری زیباترین طوطی گرمسیری در باغ پرندگان تهران

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از زاد و ولد طوطی طوق صورتی در باغ پرندگان خبر داد و گفت: برای نخستین بار طوطی طوق صورتی یا ملنگو صاحب جوجه شد.

 

حسین سیگارودی در این باره گفت: در مجموعه باغ پرندگان، گونه‌های مختلف اعم از کبوتر سانان، ماکیان سانان و کنار آبزی‌ها زالد و ولد می کنند. در این میان طوطی ملنگو که یکی از پرندگان زیبای این باغ به شمار می رود، صاحب یک جوجه شد.

وی درباره این پرنده گفت: طولی ملنگو پرنده ای است که در زیستگاه گرمسیری نگهداری شده؛ جوجه‌های آن در حیات وحش، در سوراخ درختان رشد کرده و به زندگی ادامه می‌دهند.

سیگارودی افزود: در مجموعه باغ پرندگان لویزان برای این پرنده لانه‌های چوبی تعبیه شده است. اندازه بدن این طوطی با احتساب دم در حدود ۴۰ سانتی متر و طول بال‌ها تقریباً ۱۵ تا ۵/۱۷ سانتی‌متر می‌باشد. خوراک طوطی‌های ملنگو شامل لیست متنوعی از انواع جوانه‌ها، میوه‌ها، سبزیجات، فندق، انواع توت‌ها، و بذر است. وی در ادامه گفت: گله وحشی این نوع طوطی‌ها نیز گاهی با پرواز چندین مایل دورتر از قلمرو خودشان به علوفه مزارع و باغ‌ها هجوم می‌برند و باعث آسیب‌های گسترده می‌گردند. طوطی‌های کوچکتر گاهی از برگ‌های تازه گل رز هم تغذیه می‌کنند.

معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 4 در پایان گفت: در این مجموعه سایر پرندگان در زیستگاه های مختلف نیز تخم گذاری نموده‌اند، که گزارش مربوط به زادآوری و جوجه آوری آنها متعاقباً منتشر می‌گردد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: