جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 خرداد 1396     
برای اولین بار؛
چنگر نوک سرخ در باغ پرندگان تهران دارای جوجه شد

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 4 از زاد و ولد چنگر نوک سرخ در باغ پرندگان لویزان خبر داد و گفت: جوجه چنگر نوک سرخ در باغ پرندگان تهران متولد شد.

 حسین سیگارودی افزود: چنگر نوک سرخ یکی از پرندگان زیبای باغ پرندگان است که در زیستگاه گرمسیری با شرایط محیط های تالابی نگهداری می‌شود. چنگر نوک سرخ (چارخو) پرنده‌ای است آبزي از خانواده يلوه دارای جثه‌ای به اندازه 32 سانتی متر، با سري کوچک و بدني فربه با پر و بالي به رنگ سياه که اغلب در حاشيه آبگیرها، آب‌هاي کم عمق و مسطح ديده مي‌شود.

وی افزود: منقار و سپر پيشاني این پرنده قرمز و نوک منقارش زرد است و اين از نشانه‌هاي کليدي تشخيص آن محسوب مي‌شود. چشمانش قهوه اي مايل به قرمز است. نوار سفيد، نامنظم و مشخصي در ناحيه پهلوهايش دارد و همچنين پوش پرهاي سفيد زير دم كه در وسط نوار سياه رنگي دارد و هنگام پرواز به خوبي نمايان است.

سیگارودی درباره این پرنده گفت: اغلب پرندگان در سال یک بار تخم‌گذاری می‌کنند. چنگر نوک سرخ نیز اولین جوجه خود را در باغ پرندگان به دنیا آورد. نگهداری وپرورش این گونه در اسارت دارای اهمیت بالایی است. بنابراین تمام مجموعه تلاش خود را در جهت سلامت، رشد و بلوغ جوجه‌ها به کار گرفته است.

معاون خدمات شهری منطقه گفت: در این مجموعه سایر پرندگان نیز تخم گذاری کرده که خبر مربوط به زادآوری و جوجه آوری آنها متعاقباً منتشر خواهد شد.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: