جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 6 خرداد 1396     
فعالیت تاکسی یاب های آنلاین آژانسی خلاف قوانین است

به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری تهرانی نیوز؛مدیرکل حمل و نقل عمومی و ترافیک شهری گفت: تقریبا 20 سال از عمر فعالیت تاکسی های بی سیم می گذرد و این تاکسی ها همزمان با پیشرفت نرم افزارهای نوین در قالب اپلیکیشن های موبایلی و آنلاین فعالیت دارند.

 

امیر جعفرپور افزود: تاکسی های آنلاین از مزایای بسیاری برخوردارند و مسافر قبل از انجام سفر می تواند به انتخاب راننده و نوع تاکسی بپردازد و این موجب افزایش کیفیت حمل و نقل درون شهری می شود.

وی در ادامه تصریح کرد: فعالیت تاکسی های آنلاین موجب افزایش بهره وری و درآمد می شود همچنین کاهش نرخ کرایه ها را در پی دارد چرا که راننده در مسیر رفت و برگشت به ارائه خدمات به مسافرین می پردازد.

وی اظهار داشت: البته کاهش آلایندگی ناشی از تردد خودروهای شخصی از دیگر مزایای تاکسی های آنلاین است چراکه شهروندان به دلیل راحتی سفر ترغیب به استفاده از این وسایل نقلیه می شوند.

وی در خصوص فعالیت تاکسی یاب های آژانسی خاطرنشان کرد: راه اندازی اپلیکیشن تاکسی یاب آژانسی اقدامی غیر مجاز است و براساس آیین نامه راهنمایی و رانندگی فعالیت هرگونه خودرو غیر از پلاک زرد در قالب تاکسی آنلاین تخلف محسوب می شود و جریمه 50 تا 100 هزار تومانی مشمول این وسایل نقلیه می شود چرا که تاکسی های آژانسی بایستی در چهارچوب قوانین اتحادیه تاکسی های کرایه ای فعالیت نمایند.

رئیس هیات مدیره اتحادیه تاکسیرانی اذعان داشت: از کلیه فعالین در حوزه حمل و نقل شهری خواستاریم تمرکز خود را بر ورود به حوزه تاکسی های آنلاین نگذارند و به بخش هایی همچون ارائه خدمات به معلولین و افراد کم توان توجه بیشتری نمایند و از این طریق خدمات دهی مطلوبی به شهروندان ارائه دهند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: