جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: پنجشنبه، 4 خرداد 1396     
انتظار عجیب آمریکا از حسن روحانی

خبرگزاری مهر: به گزارش الحیات، "ناتان تک" سخنگوی  منطقه ای وزارت خارجه آمریکا آمریکا اعلام کرد که واشنگتن از حسن روحانی رئیس جمهور ایران پس از پیروزی اش برای دوره جدید ریاست جمهور در کشورش انتظار دارد که آنچه وی "شبکه تروریستی ایران" در منطقه نامید را برچیند.

وی مدعی شد: «ما امیدواریم ایران و روحانی، رئیس جمهوری ایران، در دوره جدیدش در راستای برچیدن شبکه تروریستی ایران، شبکه حمایت مالی از تروریسم، حمایت لجستیکی و هر اقدامی که در حمایت از این گروهها صورت می دهد، حرکت کند. ما امیدواریم که روحانی به روند آزمایش موشک های بالستیک پایان دهد و حق آزادی بیان و تجمع را به ایرانی ها باز گرداند».

وی درباره آینده روابط ایران-آمریکا نیز ادعا کرد: اگر روحانی بخواهد روابط ایران با سایر کشورها را تغییر دهد باید به این امور عمل کند. واشنگتن تا زمانی که ایران دارای رفتار غیر قابل قبولی باشد به اقداماتش برای محدود کردن این کشور ادامه خواهد داد. به ویژه اگر اقدامات تروریستی انجام دهد یا از آن حمایت کند یا به پیشرفته کردن برنامه های موشک های قاره پیمایش ادامه دهد در چنین صورتی ما با تحریم ها با آن مقابله خواهیم کرد و در عین حال جامعه بین الملل را به اتخاذ تصمیماتی علیه ایران ترغیب می کنیم تا ایران بفهمد که این اقداماتش غیرقابل قبول است.

وی مدعی شد: اگر روحانی بخواهد روابط ایران با بقیه دنیا را تغییر دهد باید فعالیت های ایران را در یمن و عراق و سوریه  متوقف کند و از حمایت حزب الله لبنان دست بردارد. اگر ایران مایل است خود را همسایه خوب نشان دهد باید از فعالیت های بی ثبات کننده دست بردارد. ما با ایران با تحریم ها مقابله می کنیم و با ایران در کشورهایی که تصمیم به حضور نظامی در آنها گرفته برخورد می کنیم.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: