جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 2 خرداد 1396     
از ابتدای اجرای طرح آموزشی بازیافت
افزایش 8 برابری تناژ روزانه جمع آوری پسماندهای خشک در منطقه 19

به گزارش گروه محیط زیست تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست منطقه 19 گفت: از شروع اجرای طرح آموزشی بازیافت در سال 93 تاکنون شاهد افزایش 8 برابری تناژ روزانه جمع آوری پسماندهای خشک در این منطقه بوده ایم.

 

مهرداد زنگنه فر با اعلام این مطلب افزود: با شروع طرح آموزش چهره به چهره تفکیک پسماند و جلب مشارکت شهروندان در جمع آوری پسماندهای خشک، درصد تفکیک پسماند خشک مجاز که در ابتدا 2/8 درصد بود در حال حاضر به 23/1 درصد رسیده است.

به گفته وی روزانه 53 تن پسماند خشک به طور مجاز از درب منازل شهروندان، غرف و نیز اماکن تجاری و اداری جمع آوری می شود که گویای همکاری خوب شهروندان این منطقه در امر تفکیک پسماندها است.

زنگنه فر ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون نیز ضمن اجرای طرح بازآموزی شهرک ها و مجتمع های بالای 50 واحد، به بیش از 1700 خانوار نیز آموزشهای بازیافت همراه با توزیع بروشور ارائه شده است.

این مسئول خاطرنشان کرد: آموزشهای بازیافت در مراکز تجاری و اصناف نیز ادامه دارد و درهمین راستا نیز تاکنون 30 تفاهم نام با مراکز تجاری، اداری و آموزشی منعقد شده است.

وی از ارتقاء رتبه اداره بازیافت این حوزه در زمینه آموزشی و مدیریت پسماند خبر داد و گفت: در سال 96 آموزشهای پسماند در مهدهای کودک، سراهای محلات، مراکز فرهنگی، مدارس، مساجد و اماکن مذهبی استمرار خواهد داشت.

زنگنه فر همچنین به تشریح برنامه های اداره بازیافت در ماه مبارک رمضان پرداخت و بیان کرد: به منظور جمع آوری پسماندهای خشک مساجد و حسینیه ها، مخازن و کیسه های بازیافت بین این اماکن توزیع و ظروف یکبار مصرف نیز توسط خودروهای ملودی جمع آوری می شود.

 

علاوه براین آموزش بازیافت بین نمازگزاران و خادمین مساجد در ماه مبارک انجام و اقلام تشویقی بین مشارکت کنندگان توزیع خواهد شد




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: