جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 خرداد 1396     
تعیین مسئولیت واحدهای مختلف مدیریت شهری در زمینه تعمیر و نگهداشت شبکه اصلی آبهای سطحی پایتخت

به گزارش گروه عمران شهری تهرانی نیوز؛در نشستی که با حضور مدیران و کارشناسان شرکت خاکریزآب، سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران، اداره کل هماهنگی فنی و عمرانی مناطق و سازمان ها و معاونت های فنی و عمرانی مناطق 22گانه برگزار شد، نحوه همکاری به منظور تعمیر و نگهداشت شبکه اصلی آبهای سطحی پایتخت مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

در این نشست که با هدف تعیین نقش و مسئولیت واحدهای مختلف مدیریت شهری در طرح "مدیریت راهبردی عملکرد مناطق 22گانه شهرداری تهران در تعمیر و نگهداشت شبکه اصلی آبهای سطحی شهر تهران" برگزار شد، ضمن معرفی شرکت مشاور همکار در این پروژه، بر ضرورت ایجاد هماهنگی و تعامل بیشتر به منظور عملیاتی ساختن طرح جامع مدیریت آبهای سطحی شهر تهران تاکید شد.

تهیه گزارشی از وضعیت شبکه اصلی آبهای سطحی مناطق 22گانه، ارسال طرح ها و برنامه های سالانه مناطق در خصوص تعمیر و نگهداشت شبکه اصلی جمع آوری و هدایت آبهای سطحی به شرکت خاکریزآب و خودداری از صدور مجوز عبور تاسیسات شهری از مجاری هدایت رواناب ها، از جمله مصوبات نشست مذکور بود.

گفتنی است طرح جامع مدیریت آب‌های سطحی شهر تهران طی 4 سال  (از سال 1386 تا سال 1390) با اهدافی همچون ایمنی شهر مقابل سیلاب، حفظ و ارتقای کیفیت محیط‌زیست، زیباسازی شهر، ارتقای سطح بهداشت عمومی و استفاده از رواناب‌های شهری به عنوان یک منبع تامین نیازهای آبی، تهیه و تدوین شد. از سال 1392 تلاش برای عملیاتی کردن این طرح در قالب مطالعات منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای توسط سازمان مشاور فنی و مهندسی شهر تهران در دستور کار قرار گرفته است که همچنان ادامه دارد. با تکیه بر مطالعات موجود می‌توان ضمن بهبود عملکرد شبکه آب‌های سطحی و رفع گلوگاه‌های شبکه اصلی، به جای انتقال و دفع سریع رواناب‌ها، به مدیریت آن با بهره‌گیری از روش‌های نوین پرداخت.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: