جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 1 خرداد 1396     
حذف آفت سفید بالک ها از درختان شرق تهران

به گزارش اخبار مناطق 22گانه تهرانی نیوز؛معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 8، از اقدامات و تمهیدات ویژه درخصوص مبارزه با مگس های سفید و آفات درختان خبر داد و گفت: در طرحی فوریتی روغن پاشی درختان در منطقه آغاز شد.

 

حمید رضا فرخی با اعلام این مطلب گفت: با افزایش دمای هوا فعالیت آفات و شیوع بیماری های گیاهی آغاز می شود که به منظور کنترل این امر، تمهیدات لازم گیاهپزشکی برای حفظ درختان و فضای سبز شهری پیش بینی شده است.

وی افزود: برای کنترل آفات به ویژه سفیدبالک ها و سوسک های برگ خوار نارون، نوارهای زرد رنگ در بوستان ها و قطعه های فضای سبزشهری استفاده شده است و همچنان نیز اجرای این طرح ادامه دارد.

فرخی با اشاره به اینکه حفظ و نگهداشت فضاهای سبز به اندازه توسعه آن اهمیت دارد، افزود: برای کنترل آفات به ویژه سفیدبالک‌ها و سوسک‌های برگ‌خوار نارون، از نوارهای زرد رنگ در بوستان‌ها و قطعه‌های فضای سبزشهری استفاده شده است و همچنان نیزاجرای این طرح ادامه دارد.

معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 8، به بررسی ادوات آبشویی نواحی 3‌گانه اشاره کرد وعنوان داشت: به جهت خطرات استفاده از سموم شیمیایی، بخشی از آفات گیاهان از طریق آبشویی دفع می‌شوند ،که تمهیدات لازم برای این اقدام تدارک دیده شده است.

فرخی با اشاره به اینکه مرکز تحقیقات، آموزش و مشاوره فضای سبز این منطقه نیز آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان است، گفت:علاقمندان می‌توانند برای اطلاع از نحوه مبارزه با آفات گیاهان خانگی و درختان منازل شان با این مرکز تماس بگیرند و یا به صورت حضوری مراجعه نمایند.

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: