جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
نفت به مرز ۸۴ دلار رسید

تسنیم: تحت تاثیر آمار صادرات چین قیمت جهانی نفت در معاملات امروز افزایش یافت و هر بشکه نفت برنت دریای شمال در برابر ۸۳ دلار و ۹۵ سنت معامله شد.

به گزارش  بلومبرگ، در حالی که آمار صادرات چین نشان می دهد که تقاضای خارجی ممکن است به تقویت اقتصاد دومین مصرف کننده بزرگ نفت جهان کمک کند، قیمت نفت برنت برای سومین جلسه در 4 جلسه گذشته افزایش یافت. قیمت نفت خام آمریکا نیز با رشد همراه بود.

قیمت نفت برنت امروز در معاملات بازار لندن 0.7 درصد افزایش داشت. بر اساس آمارهای گمرکی چین،  میزان صادرات این کشور در ماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل 11.6 درصد افزایش یافت، در حالی که بلومبرگ این افزایش را 10.6 درصد پیش بینی کرده بود. شرکت بیکر هاگز، هفته گذشته اعلام کرد، تعداد دکل های حفاری نفت آمریکا در هفته گذشته به پایین ترین رقم از ماه اوت رسید.

میشائیل مک کارتی، تحلیلگر بازار نفت در این باره گفت: «می توان از آمارهای چین این نتیجه را گرفت که با افزایش صادرات تقاضا نیز افزایش یافته است.»

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت برنت برای تحویل در ماه دسامبر با 56 سنت افزایش به 83 دلار و 95 سنت رسید. قیمت ها در یک هفته منتهی به 7 نوامبر برای هفتمین هفته متوالی کاهش یافت که این طولانی ترین دوره کاهش از نوامبر 2001 تاکنون بود. حجم معاملات انجام شده، 25 درصد کمتر از متوسط 100 روزه بود.

قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا برای تحویل در ماه دسامبر نیز با 18 سنت افزایش به 78 دلار و 83 سنت رسید. قیمت نفت خام امریکا از ابتدای امسال تاکنون 20 درصد کاهش یافته است.

بر اساس آمارهای رسمی، واردات چین 4.5 درصد افزایش داشته، در حالی که پیش بینی ها حکایت از افزایش 5 درصدی داشته است. بر اساس آمارهای آژانس بین المللی انرژی، چین حدود 11 درصد تقاضای جهانی نفت را به خود اختصاص داده است، در حالی که میزان تقاضا از جانب آمریکا 21 درصد است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: