جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
جلسه آموزشی تفكيك پسمانها در مبدأ

به گزارش گروه آموزش و فرهنگ سازی  شهرداری نیوز،در راستای اجرای طرح آسمان آبی، زمین پاک برای محیط زیست سالمتر نشستی با حضور قائم مقام معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران در منطقه 19  برگزار شد.

رضا نثاری شهردار این منطقه در نشست با بیان اینکه در دوره مدیریت دکتر قالیباف کارهای زیربنایی و زیرساختی مختلفی برای اجرای این طرح انجام شده گفت: در همین راستا تمام تلاش ما بر این است که از ظرفیتها و پتانسیل های منطقه درخصوص کاهش زباله و افزایش مشارکت مردم برای تفکیک از مبدأ پسماندها بهره گیریم.

وی ادامه داد: پیش بینی شهرداری منطقه این است که با اجرای برنامه های در نظر گرفته شده تفکیک زباله های خشک در این منطقه به 20 درصد افزایش یابد و نیل به این موضوع نیازمند مشارکت شهروندان است.

نثاری با بیان اینکه در تمام کشورها از زباله به عنوان طلای کثیف برای برای تولید نیرو استفاده می شود افزود: در سایر کشورها نیز بحث تفکیک زباله به طور جدی دنبال می شود اما با توجه به تولید زیاد زباله در ایران که یکی از عوامل آن عمومی نشدن سیستم مجازی و استفاده بی رویه از کاغذ است باید برنامه های منظمی برای آموزش شهروندان درخصوص کاهش تولید زباله و تفکیک آنها  تدوین و اجرا شود.

شهردار منطقه تعداد خودروهای جمع آوری و انتقال زباله ها را 13 خودرو اعلام کرد که قرار است در آینده افزایش یابد.

در این جلسه آموزشی باقرصاد قائم مقام معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران نیز به ارائه گزارش آماری درخصوص میزان تولید روزانه زباله توسط شهروندان تهرانی پرداخت و گفت: تهران روزانه نزدیک به 7500 تن زباله دارد که 45 درصد آن را پسماند خشک تشکیل می دهد. در همین راستا ضرورت تفکیک از مبدأ این زباله ها برای پیشگیری از انواع آلودگی های محیط زیست اجتناب ناپذیر است.

باقرصاد با اشاره به هزینه های دفع زباله در شهر تهران گفت: تفکیک از مبدأ زباله ها نقش چشمگیری در کاهش این هزینه ها دارد و در همین راستا نیاز است تا معاونت خدمات شهری و محیط زیست با همکاری معاونت اجتماعی برنامه های آموزشی لازم برای فرهنگ سازی این مهم را پیاده کند.

گفتنی است در این جلسه آموزشی قائم مقام سازمان مدیریت پسماند، معاون امور مناطق و ارزیابی سازمان مدیریت پسماند، قائم مقام شهردار منطقه، معاونین حوزه های خدمات شهری و محیط زیست و اجتماعی و فرهنگی منطقه، شهرداران نواحی و کارشناسان ادارات تابعه حوزه خدمات شهری و محیط زیست نیز حضور  داشتند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: