جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 اسفند 1392     
آخرین آمار گمرک تهران از واردات خودرو

فارس: احمد کارگری با اشاره به وضعیت آمار  11 ماهه گمرک استان تهران اظهار داشت: در این مدت 160 میلیون دلار واردات ماشین وجود داشته است که مربوط به خودروهای کمتر از 2500 سی‌سی بوده است.

مدیرکل گمرک استان تهران در مورد میزان و حجم واردات کالاهای اساسی تصریح کرد: 320 میلیون دلار کالاهای اساسی خوراکی و دارو به کشور وارد شده است که از این گمرک بوده است.

به گفته کارگری 50 درصد از این میزان به دارو اختصاص دارد و گوشت مرغ، شیر خشک، کره، گوشت قرمز و ذرت به ترتیب بیشترین حجم را به خود اختصاص داده‌اند.

مدیرکل گمرک استان تهران در مورد اینکه در حال حاضر گروه کالایی 10 بر اساس مصوبه موجود با دو برابر سود بازرگانی وارد کشور خواهد شد، بیان داشت: این گروه کالایی به تازگی به تصویب رسیده و باید تاثیرات مثبت و منفی آن در بازار و در رقابت با محصولات تولیدی داخل بررسی شود.

وی در پاسخ به این سوال که آیا آزاد شدن این گروه کالایی با اقتصاد مقاومتی و توجه به تولید داخل هم‌خوانی دارد، تصریح کرد: این بحث در اختیارات گمرک نبوده و مسئولان می‌توانند در این مورد اظهار‌نظر کنند، اما گمرک نیز بنا به وظیفه و آمارهایی که از واردات و صادرات محصولات به کشور دارد، می‌تواند به مسئولان مشاوره دهد.

کارگری تاکید کرد: نوع میزان تولید و نیز حجم واردات برای گروه‌های کالایی باید تعیین شود و شرایط به گونه‌ای باشد که بازار تنظیم شده تا از لحاظ نوسان قیمتی مشکلاتی ایجاد نشود.

کارگری تاکید کرد: باید در بحث گروه‌های کالایی 10، تعریفی از کالاهای لوکس، سرمایه‌ای و مصرفی تهیه شود و پس از تاثیرات ورود این کالا به کشور ارزیابی و اظهار‌نظر در خصوص آنها با نگاه به تولید داخل انجام شود.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: