جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
رئیس جمهور آمریکا وارد پکن شد

تسنیم: رئیس جمهور آمریکا برای شرکت در یک نشست منطقه‌ای امروز دوشنبه وارد پکن پایتخت چین شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سفر باراک اوباما به پکن نخستین توقف وی در جریان سفر به سه کشور آسیایی خواهد بود.

بر اساس این گزارش اوباما قصد دارد امروز صبح با "جوکو ویدودو" رئیس جمهور جدید اندونزی دیدار و گفتگو کند و سپس در نشست همکاری اقتصادی آسیا اقیانوسیه در پایتخت چین سخنرانی خواهد کرد.

اوباما قصد دارد در سفر به پکن کشورهای آسیایی را نسبت به تعهد واشنگتن به منطقه مطمئن نماید. این در شرایطی است که گسترش نفوذ چین از یک سو فرصت های اقتصادی زیادی را برای کشورهای همسایه به وجود آورده ولی از سوی دیگر موچب افزایش تمایل پکن برای افزایش نفوذ خود در منطقه شده است.

اوباما فردا سه شنبه پس از انجام دیدارهای رسمی با رهبران کشورهای اپک دیداری رسمی نیز با ژی جین پینگ رئیس جمهور چین خواهد داشت. وی سپس به میانمار سفر خواهد کرد تا در نشست آسیای شرقی شرکت کند. اوباما سپس برای شرکت در نشست گروه 20 عازم استرالیا خواهد شد.

اوباما همچنین قصد دارد با تونی ابوت نخست وزیر استرالیا و شینزو آبه نخست وزیر ژاپن نیز در جریان این سفر آسیایی دیدار کند.سفر اوباما به آسیا در شرایطی است که دموکرات ها در انتخابات اخیر میان دوره ای در آمریکا متحمل شکست شده اند و اوباما در عرصه جهانی نیز با بحران هایی مثل گسترش تحرکات داعش در عراق و سوریه و تنش در اوکراین و ویروس مرگبار ابولا روبرو است.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه نیز قرار است در پکن و نشست گروه 20 در استرالیا حضور یابد ولی کرملین اعلام کرده است که تاکنون هیچ برنامه ای برای دیدار بین اوباما و پوتین وجود نداشته است.روابط روسیه و آمریکا در پی تحولات اخیر شرق اوکراین به پایین ترین سطح پس از پایان جنگ سرد رسیده است.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: