جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
ارتقاء فرهنگ شهروندان در خصوص حفظ نظافت شهری

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند از ارتقاء فرهنگ شهروندان در خصوص حفظ نظافت شهری در ایام عزاداری سالار شهیدان خبر داد .

کریمیان با اشاره به کوشش و تلاش جهادی کارشناسان سازمان مدیریت پسماند در ايام عزاداري سرور و سالار شهيدان حضرت اباعبدا... الحسين(ع)خصوصا" تاسوعا و عاشورای حسینی ؛ ازمیزان مشارکت شهروندان در جدا سازی و تفکیک پسماند در این ایام و کاهش انباشت پسماند در مخازن ابراز رضایت نموده و افزود: به منظور ایجاد شرایط مساعد جهت عزاداران حسینی و سهولت استفاده از مخازن مخصوص پسماند خشک ،این سازمان با شرکت در نمایشگاه عطر سیب اقدام به توزیع بیش از 2500 مخزن 240 لیتری ویژه پسماند خشک به هیئات مذهبی از طریق مناطق 22 گانه نمود .

مدیر عامل سازمان در ادامه تهیه و تنظیم دستورالعمل جمع آوری پسماندهای خشک در ماه محرم و ابلاغ آن به مناطق 22 گانه را بخش مهمی از عملکرد برون سازمانی مطرح نمود که البته در کنار همکاری و تعامل مردم پاکیزگی و نظافت شهر را در این ایام به ارمغان آورد .

شناسایی و ایجاد بانک اطلاعاتی مساجد و حسینیه ها به تفکیک نواحی، توزیع و تحویل مخازن و کیسه های آبی ویژه پسماندهای خشک به خدام مساجد و متولیان حسینیه ها ، توزیع بروشور آموزشی و ارائه اطلاعات جهت تفکیک پسماندها در مبداء و کاهش حجم و اعلام برنامه جمع آوری پسماندهای تر و خشک ، تنظیم برنامه روزانه و اعزام عوامل جمع آوری به محل و... از برنامه های برون سازمانی بوده که در راستای اجرای دستورالعمل مذکور و رفاه حال شهروندان انجام شد.

وی برگزاري زيارت عاشورا سخنراني وعزاداري در ساختمان مركزي و سایر واحد های تابعه این سازمان و سیاهپوش نمودن و نصب پرچم عزا در اماکن مذکور را از برنامه درو ن سازمانی برشمرده و حضور پرشور کارکنان را در مراسم برگزار شده نشانه ای از اعتقاد و ارادت آنها به حضرت اباعبدا... الحسين(ع) عنوان نمود.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند ضمن اشاره به مضرات زیست محیطی و بهداشتی ظروف یکبار مصرف پلاستیکی و ضرورت توسعه آموزشهاي بهداشتي و زيست محيطي در این زمینه ؛ بر عدم مصرف این ظروف و یا کاربرد ظروف یکبار مصرف با پایه گیاهی تاکید نمودند.

کریمیان در انتها خاطر نشان کرد :با هماهنگی و مشارکت بیشتر بین ارگانهای ذیربط و در راس آن مشارکت مردمی به اهداف عالیه مدیریت شهری خواهیم رسید .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: