جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
طرح دیواره محافظ در مجاورت ریل مترو در حال بررسی است

 به گزارش گروه حمل و نقل عمومی و شهری  شهرداری نیوز ؛ رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تهران ، در پاسخ به این پرسش که آیا با تغییر هیات رئیسه شورا تغییراتی در سیاست گذاری ها برنامه های شورا به وجود آمده گفت : هیات رئیسه شورا صرفا برای اداره جلسه و سازمان اداری شورا بوده و با آمدن مدیریت جدید در سیاست گذاری ها و برنامه های شورا هیچ خللی ایجاد نشده است .

مهندس سرخو در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : آنچه در شورای شهر پی گیری می شود ، برنامه 5 ساله دوم شهرداری مصوب سال گذشته است و بودجه سالانه نیز متناسب با نیاز برنامه 5 ساله لحاظ می شود و در روند اجرایی هیچ کدام از برنامه های شورا تغییری ایجاد نشده است .

وی در ادامه افزود : اهم موضوعاتی که در شورا مورد توجه است _ به غیر از پیش بینی های بودجه ای _ در خصوص توسعه حمل و نقل عمومی و با محوریت توسعه و نوسازی مترو و اتوبوس است .

رئیس کمیته حمل و نقل و ترافیک  شورای شهر با اشاره به برنامه هایی که برای توسعه مترو و اتوبوس در هر سال مشخص شده گفت : پیش بینی کرده ایم تا پایان هر سال 30 کیلومتر مترو به بهره برداری برسد و نیز تا آخر برنامه 5 ساله حدود 500 دستگاه اتوبوس جدید وارد ناوگان شود و 400 دستگاه اتوبوس فرسوده  اورهال شود .

وی در ادامه افزود : بدین ترتیب تا پایان برنامه در حدود 9000 دستگاه اتوبوس نو و آماده به کار خواهیم داشت . همچنین 300 کیلومتر مترو درون شهری به بهره برداری می رسد .

مهندس سرخو در ادامه یاد آور شد : این میزان از توسعه خطوط مترو مربوط به خطوط داخل شهر تهران بوده و تا پایان سال حدود 50 کیلومتر از مترو فرودگاه امام و 30 کیلومتر از مترو ورامین نیز ساخته و آماده تحویل و بهره برداری خواهد بود .

سرخو در خصوص تردد موتور سیکلت های برقی در پایتخت گفت : قرار است تا پایان برنامه دوم موتور سیکلت های شهر تهران به  شرطی اجازه تردد داشته باشند که تبدیل به موتورهای برقی شده باشند .

وی در ادامه افزود : همچنین برای ناوگان تاکسی رانی در نظر گرفته شده است که تاکسی های کم مصرف و هیبریدی جایگزین شوند و قرار است تمام این برنامه ها توسط شورا پی گیری و پایش شود.

سرخو در خاتمه خاطر نشان کرد : در حال حاضر شورا در حال پی گیری مصوبه ای در خصوص دیواره محافظ در مجاورت ریل های مترو  است که یک فوریت آن را به امضای 25 تن از اعضای شورا رسانده است و در جلسه بعدی قرار است برای تصویب مطرح شود .




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: