جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: دوشنبه، 19 آبان 1393     
مشارکت در امر تحقیق و توسعه با کشورهای پیشرفته ، می تواند سبب ارتقا صنعت خوردویی کشور شود

به گزارش  گروه پارلمانی شهرداری نیوز ؛ سید شریف حسینی عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری دومین همایش خودرو سازان در یکماه و نیم آینده گفت : در همایش ها و نمایشگاه های بین المللی ارتباطات و مراودات خوبی میان سازندگان داخلی و خارجی صورت می گیرد که همین امر می تواند در توسعه خودرو سازی در ایران موثر واقع شود.

حسینی در ادامه گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز گفت : در همایش ها با توجه به حضور کشورهای برتر در زمینه خودرو سازی مراودات علمی خوبی در زمینه دانش روز می تواند اتفاق بیفتد و در زمان برگزاری آن با توجه به کمبود هایی که در زمینه خودرویی  وجود دارد می توان به تبادل دانش و انتقال فناوری پرداخت.

وی در ادامه افزود : کشور ما در بحث کمیت تولید خودرو در جایگاه خوبی ایستاده است ولی متاسفانه در زمینه کیفیت رتبه خوبی ندارد،  بنابراین باید در بحث کیفیت از حضور پیشرو ها و رهبران خودرو سازی بهره  ببریم .

حسینی با اشاره به مغتنم شمردن زمان همایش خودرو به جهت انتقال دانش و تکنولوژی روز دنیا گفت : برگزاری این همایش ها کمک می کند تا اطلاعات روز دنیا را در خلال گفتمان با سایر نمایندگان شرکت ها که در همایش حضور می یابند به دست اوریم و در جهت بالا بردن سطح کیفی تولیدات داخلی خودرو حرکت کنیم .

وی در ادامه افزود : از مواردی که می تواند ما را به سمت توسعه کیفی در خودرو سازی پیش ببرد ، ایجاد مشارکت در امر تحقیق و توسعه است . به عبارتی می توانیم از ظرفیت های شرکت های خارجی که دارای خودرو های با کیفیت هستند در جهت بهبود بخشی به کیفیت خودرو های داخلی استفاده کنیم .

حسینی در خاتمه گفت : با مشارکت در زمینه R&D می توان وضع  تولید و طراحی خودرو های ساخت داخل را به حد استاندارد روز دنیا نزدیک کرد و همانطور که در کشورهای پیشرفته خودرو سازان مطرح سالی دو مدل جدید خودرو با تمایزهای 80 درصدی با مدل قبلی را ارائه می کنند ما هم بتوانیم در این زمینه ها حرفی برای گفتن داشته باشیم. در این همایش با دعوت از برندهای بزرگ تولید خودرو دنیا می توانیم به نحو شایسته ای از این ظرفیت ها استفاده کنیم .

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: