جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 آبان 1393     
نوسازی کلیه خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی ظرف دو سال آینده

به گزارش گروه محیط زیست شهرداری نیوز،رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا را از برنامه های ستاد محیط زیست شهرداری تهران در شرایط هشدار و اضطرار اعلام کرد.

علی محمد شاعری با اشاره به برنامه های شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوا افزود : شهرداری تهران همواره دو برنامه هایی مشخص یکی برای شرایط هشدار و اضطرار و دیگری برنامه سالانه و بلند مدت شهرداری در حوزه مدیریت آلودگی هوا تدوین و اجرایی می کند.

وی گفت : شهرداری تهران برای مقابله با آلودگی هوای تهران متناسب با شرایط هشدار و اضطرار برنامه ای مشخص را تدوین نموده است.

وی تصریح کرد : اقداماتی که در چارچوب برنامه های یک ساله و پنج ساله تعقیب می کند برنامه های بسیار گسترده ای است که در چارچوب وظایف و ماموریت های قانونی شهرداری در حال انجام وظیفه است.

وی از جمله برنامه های شهرداری در حوزه محیط زیست را بهبود حمل و نقل عمومی تهران اعلام کرد و افزود : در راستای کاهش آلودگی هوا و توجه به محیط زیست شهری تا پایان امسال سهم حمل و نقل عمومی تهران در جابه جایی مسافر به بیش از 60 درصد و تا پایان برنامه دوم شهرداری این سهم به 75 درصد می رسد که مطابق با  استاندارد جهانی است.

نوسازی کلیه خودروهای فرسوده حمل و نقل عمومی ظرف دو سال آینده

وی گفت : نوسازی حمل و نقل عمومی از دیگر برنامه های شهرداری تهران در کاهش آلایندگی هواست به طوری که بر اساس این برنامه  ریزی شده تا کلیه اتوبوس ها ، مینی بوس ها و تاکسی های فرسوده در تهران را ظرف حداقل دو تا سه سال آینده نوسازی نماییم.

نوسازی کلیه مینی بوس های فرسوده با پرداخت سهم دستگاهها

وی تاکید کرد : در صورتی که سازمان حفاظت محیط زیست و ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت سهمیه مورد نظر این دستگاهها را بپردازند شهرداری تهران در سال جاری آمادگی دارد تا کلیه مینی بوس های فرسوده را از رده خارج نماید.

وی اظهار اشت : بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته تا پایان برنامه پنج ساله دوم طول خطوط مترو به بیش از 300 کیلومتر می رسد.

نصب فیلتر دوده بر روی کلیه اتوبوس های شهر تهران

وی گفت : بر این اساس سالانه حداقل 10 هزار کاتالیست تاکسی های موجود تعویض خواهد شد و هم اکنون بخشی از این طرح عملیاتی شده است همچنین نصب فیلتر های دوده بر روی اتوبوس های شهر تهران از دیگر اقداماتی است که  آزمایشات و تست های لازم ها انجام   به زودی نصب این فیلتر ها که نقش بسزایی در کاهش انتشار آلایندگی در اتوبوس ها داشته اجرایی خواهد شد.

اختصاص سهم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی به خودروها و موتورسیکلت های برقی

وی همچنین از ورود اتوبوس های برقی به ناوگان حمل و نقل عمومی خبر داد و اظهار داشت : برنامه ورود اتوبوس های برقی در دستور کار شهرداری تهران قرار دارد که خوشبختانه استارت این کار امسال زده شد و در سال آینده و در پایان برنامه پنج ساله دوم سهم قابل توجهی از حمل و نقل عمومی شهر تهران به استفاده از حمل و نقل برقی مثل موتورسیکلت برقی ، تاکسی و اتوبوس برقی اختصاص داده خواهد شد.

رئیس ستاد محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران همچنین از افتتاح  اولین نیروگاه زباله سوز برای پیوستن به شبکه سراسری برق کشور و همچنین بهبود آموزش های زیست محیطی شهروندان  به منظور اصلاح و بهبود رفتارهای زیست محیطی شهروندان خبر داد و اظهار داشت : این اقدام به منظور مشارکت سازمان های غیر دولتی و جلب همکاری مردم برای اداره محیط زیست شهری صورت می گیرد.

 

شاعری افزود : این ستاد تلاش دارد تا با آموزش مردم و ترغیب آنها به استفاده از حمل و نقل عمومی محیط زیست بهتری را برای شهروندان تهرانی فراهم نماید و در این راستا آلایندگی هوا نیز کاهش یابد.

گسترش مراکز و کاهش مدت زمان معاینه معاینه فنی خودروها

وی گفت : گسترش مراکز معاینه فنی و کاهش دوره های معاینه فنی و اصلاح مجاز معاینه فنی خودروها از دیگر برنامه هایی است که ستاد محیط زیست شهرداری تهران به شدت در حال پی گیری است.

وی افزود : جلوگیری از ورود خودروهای دودزا و فاقد معاینه فنی به محدوده طرح ترافیک و زوج و فرد خودروها از جمله اقداماتی است که در شهر تهران برای بهبود هوا شهر و کاهش آلودگی در حال اجراست که جزء برنامه های پنج ساله شهرداری بوده و تا سال 97 ادامه خواهد داشت.

وی همچنین به برنامه های ستاد محیط زیست شهرداری تهران برای شرایط اضطرار و هشدار اشاره کرد و تصریح کرد :دستورالعملی در این راستا تدوین شده است و به موقع به مناطق شهرداری ابلاغ خواهد شد.

وی گفت : این دستورالعمل در شرایطی که آلودگی هوا به میزان اضطرار می رسد در  تمامی مناطق 22 گانه این دستورالعمل با کمک مردم اجرایی خواهد شد که از جمله محورهای اساسی آن جلوگیری از تردد خودروهای فاقد معاینه فنی و دودزا  در سطح شهر تهران ، توقف فعالیت های عمرانی در شرایط هشدار و اضطرار، آموزش و اعلام هشدارهای لازم به شهروندان ، جلوگیری از فعالیت ماشین آلات و کارگاهها و خودروها و کلیه منابع آلاینده هوا و ممنوعیت فعالیت کارگاههای آلاینده از محورهای اساسی این دستورالعمل است.

وی همچنین در خصوص عرضه سوخت یورو4 در تهران گفت : در حال حاضر سوختی که در کلیه جایگاههای تهران عرضه می شود تقریبا یورو4 است و دولت تلاش دارد تا سوخت با کیفیتی را در تهران عرضه کند.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: