جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 18 آبان 1393     
گزارشی ازجزئیات محرمانه نامه اوباما

مهر: هاآرتض در این گزارش با ابراز ناخرسندی مقامات رژیم صهیونیستی در پنهان کاری مقامات آمریکایی در نگارش و ارسال نامه به رهبر ایران می نویسد: البته تل آویو توانست بلافاصله پس از ارسال این نامه به نسخه ای از آن دست پیدا کند البته این دسترسی از طریق رابط های تل آویو در آمریکا نبوده و اسرائیل از روشی مستقل به این نامه دست پیدا کرده است.

به نوشته این روزنامه چاپ سرزمین های اشغالی، "باراک اوباما" رئیس جمهور آمریکا، در این نامه به صراحت ذکر کرده که هدف حملات هوایی جنگنده های ائتلاف ضد داعش به سوریه براندازی حکومت بشار اسد نیست و هدف از آن صرفا مبارزه با داعش است.

به گفته صهیونیست ها، اوباما سعی کرده تا در این نامه به نگرانی های ایران پایان دهد. علاوه بر این موضوع رئیس جمهور آمریکا در نامه خود به رهبر ایران از اشتیاق خود برای رسیدن به توافق جامع هسته ای سخن گفته است.

هاآرتض می نویسد: این حقیقت که دولت اوباما اسرائیل را در مورد این نامه بی خبر گذاشته اند و تل آویو از روشی دیگر به این نامه دسترسی پیدا کرده به شدت موجب نگرانی کابینه نتانیاهو در مورد سیاست های کاخ سفید در خصوص ایران شده است.

علاوه بر آن اسرائیل نگران این نکته است که جنگ آمریکا با داعش در عراق و سوریه یعنی دو کشوری که ایران با آنها روابطی گسترده دارد موجب نرم شدن موضع واشنگتن در خصوص برنامه هسته ای ایران شود.

هر چند این نامه محرمانه بوده اما پس از دسترسی تل آویو به آن، گفتگوهایی میان مقامات واشنگتن و تل آویو در مورد آن انجام شده است برای مثال در حدود 10 روز قبل "یوزی کوهن" مشاور امنیتی رژیم صهیونیستی در امریکا با "سوزان رایس" مشاور امنیت ملی آمریکا، به گفتگو نشست که مهمترین محور مذاکرات آنها همین نامه محرمانه بود.

علاوه بر کوهن، "جرمی عیساچاروف" از دیگر مقامات ارشد امنیتی رژیم صهیونیستی، نیز در این دیدار حضور داشته و مقامات تل آویو بعد از گفتگو با امریکائی ها اعلام کرده اند که نحوه اداره مذاکرات هسته ای از سوی امریکائی ها به گونه ای است که موجب افزایش وزن ایران در مذاکرات می شود.

به گفته مقامات صهیونیستی، ایران اکنون به این نتیجه رسیده که نیاز و اشتیاق آمریکا برای توافق هسته ای بیش از نیاز تهران است.

 رژیم صهیونیستی از ابتدا با هر گونه توافقی میان ایران و غرب بر سر برنامه هسته ای مخالف بوده و بعد از توافق سال گذشته در ژنو نیز به شدت نسبت به آن اعتراض کرد. اکنون که مذاکرات ایران و 1+5 به مراحل حساسی رسیده و نشانه ها حکایت از افزایش احتمال حصول توافق هسته ای دارند، افشا شدن خبر این نامه که وجود آن هنوز تائید و یا تکذیب نشده موجب افزایش نگرانی های تل آویو در مورد توافق احتمالی ایران و کشورهای 1+5 شده از همین رو تلاش می کند تا با تحریک افراطیون و جنگ طلبان آمریکا به نوعی در مسیر حصول این توافق سنگ اندازی کند.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: