جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
معرفی توانمندی صنعت خودرو ایران گام اول همکاری با خودروسازان خارجی

     
به گزارش گروه پارلمانی شهرداری نیوز، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت بررسی و تبیین دستاوردها در برگزاری همایش های تخصصی گفت : پیش از برگزاری دومین همایش صنعت خودرو باید دستاوردهای همایش قبل تبیین و مورد ارزیابی قرار گیرد.

سید محمد بیاتیان در گفتگو با خبرنگار شهرداری نیوز افزود : در همایش نخست مقرر گردید که شرکتهای بزرگ و  مطرح صنعت خودرو دنیا در ایران سرمایه گذاری نمایند که به نظر نمی رسد تاکنون اتفاق خاصی در این زمینه صورت نگرفته است.

وی گفت : اگر قرار است همایشی برگزار شود این همایش باید به سمتی رود که شرکتهای خارجی را تشویق و ملزم به حضور و سرمایه گذاری در صنعت خودرو ایران نماید.

وی تصریح کرد : البته سرمایه گذاری ها باید به معنای واقعی صورت گیرد و صرفا نباید این همکاری در جهت شراکت در سود باشد زیرا همین شرکتها هر زمان به دلایلی چون تحریم و یا ضعف قراردادها به راحتی صحنه همکاری را خالی کرده و ضرر و زیانی را متوجه کشور خواهند کرد.

وی گفت : پیش از برگزاری همایش های تخصصی باید نوع همکاری با شرکتهای خارجی در صنعت خودرو ایران تبیین شود تا در کنار حضور شرکتها در کشور این گونه تعاملات میان شرکتها منجر به تنظیم قرار داد شده و در آینده نه چندان دور نیز عملیاتی شوند .

نماینده بیجار در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : برگزاری همایشی که  صرفا منتج به ایراد سخنرانی شود به نظر نمی رسد که سودی برای صنعت خودرو ایران داشته باشد .

بیاتیان اظهار داشت : ایران به عنوان کشوری که بازار خوبی برای خودروسازان دنیا است حتما مدنظر شرکتهای خارجی است به همین منظور چنانچه قرار است همایش صنعت خودرو به صورت سالیانه برگزار شود باید به صورت تخصصی بوده و از حال فرمایشی به صورت تخصصی و پژوهشی باشد تا ضمن حضور شرکتهای خارجی و بحث و بررسی تخصصی صنعت خودرو، مقالات خوبی در این راستا ارائه و اجرایی شود.

وی گفت : قطعا در جریان برگزاری این نوع همایش ها پژوهش های خوبی توسط پژوهشگران داخلی و خارجی ارائه خواهد شد و روش های جدیدی که کشورهای پیشرفته به آن دست یافتند توسط پژوهشگران داخلی مورد بررسی و در صورت امکان عملیاتی می شود و به نوعی به سمت پژوهش و ارتباط بهتر صنعت و دانشگاه پیش خواهیم رفت.

وی اظهار داشت : انتظار می رود در جریان چنین هدفی  در همایش صنعت خودرو ارتباط علمی و فن آوری بین شرکتهای خودروسازی داخلی و خارجی و کارشناسان این مجموعه ها برقرار شود.

وی گفت : نباید برگزاری همایش های تخصصی صرفا برای معرفی توانمندی ها موجود در این صنعت صورت گیرد بلکه باید این دیدارها نتیجه عملی را برای صنعت خودرو در پی داشته باشد اینکه توانایی و تجهیزات خودروسازی ایران در معرض شرکتها قرار گیرد گام اول همکاری است  باید شرکتها در سایه معرفی توانمندی های صنعت خودرو ایران ترغیب به سرمایه گذاری در صنعت خودرو داخل برای تولید خودروهای مشترک شوند.

 

وی تاکید کرد : قطعا این روند نه تنها برای بازار داخل کشور بلکه آثار و نتایج بیرونی را نیز برای خودروسازی کشوردر جهان خواهد داشت.

 

 




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: