جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
ارتباط "وسترن یونیون" با داعش

باشگاه خبرنگاران: افراطی ها و سرمایه گذاران گروه تروریستی داعش، از طریق شرکت "وسترن یونیون" که معاملات مالی و ارتباطی انجام می دهد و مقر اصلی آن در آمریکاست ، اموال حمایتی خود را به شخصی معین در ترکیه تحویل می دهند و پس از آن، این فرد، این اموال را به تروریست های موجود در سوریه می رساند

به گزارش روزنامه "دیلی میل" انگلیس فاش ساخت ،گروه تروریستی داعش که وحشیانه ترین جنایت ها را علیه مردم سوریه و عراق، مرتکب می شود، دامنه عملیات خود را به جذب زنان، پیوستن آنان به نیروهای تروریستی و بهره کشی از انان، از طریق صفحات اجتماعی، گسترش داده است.

نویسنده انگلیسی، در گزارشی که این روزنامه منتشر کرده توضیح می دهد: گروه تروریستی داعش، جهت اجرای اقدامات و نشر افکار تاریک اندیشانه خود در میان ساکنان مناطق که بر آن سیطره دارد، بر مجموعه ای از زنان تکیه دارد که بیشتر آنان، تابعیتی اروپایی دارند و اشاره می کند که این گروه تروریستی برای ایجاد رعب و وحشت و نیز جذب زنان، از سایت های اینترنتی استفاده می کند.

این گروه تروریستی که پس از کشتار وحشیانه شوهران و پدران، این زنان و دختران کوچک، آنان را به عنوان غنائم جنگی در بازار می فروشد، از راه های متنوعی جهت جذب و هرچه بیشتر نیروهای تکفیری و تروریست، جهت حضور در میدان های سوریه و عراق استفاده می کند، به نحوی که در طرح جدید خود، زنان و دختران را در دسته هایی تحت عنوان "گروه زنان"داعش، می گنجاند.

در این راستا، تحلیلگر موسسه مبارزه با ترورریسم کویلیام، "چارلی وینتر" می گوید: نمی توان گفت که پدیده انتقال زنان به سوریه و عراق جهت پیوستن به داعش، تنها، پدیده ای غربی است، چرا که زنانی وجود دارند که از دیگر کشورها مانند عربستان سعودی بدانجا می ایند.

گزارشی که اخیرا، سازمان "هیومن رایس واچ" منتشر کرده، فاش ساخت که تعداد دقیق زنانی که گروه تروریستی داعش آنان را به مالکیت خود در آورده و می فروشد، مشخص نیست، ولی زنانی که از دست این گروه تروریستی گریخته اند، بیش از صدها زن را در اسارت آن دیده اند.

همچنین، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس نیز بر شیوه ای که گروه تروریستی داعش، براساس آن اموال جمع شده توسط همدستان و یا شبکه های سرمایه گذاری حامی خود را تحویل می گیرد، تمرکز کرده است.

این روزنامه توضیح داد که محاکمه تروریست آلمانی، "اسماعیل عیسی" که در شهر اشتوتگارت بازداشت شده، بر شیوه هایی که داعش جهت انتقال اموال خود از مکانی به مکانی دیگر استفاده می کند، تمرکز داشت و در آن روشن گشت که این کار، از طریق تکیه بر خدمات شرکت "وسترن یونیون" که معاملات مالی و ارتباطی انجام می دهد و مقر اصلی آن در آمریکاست، ولی 270 نمایندگی در بیش از بیست کشو جهان دارد، صورت می گیرد.

این روزنامه اشاره کرده است که افراطی های همدست با گروه تروریستی داعش، اموال خود را از طریق شرکت "وستر یونیون" که پس از سرمایه گذاری در یکی از دفتر های آن، به آنها اجازه ی ارسال اموال خود به خارج را می دهد، ارسال می کنند؛ ولی اخیرا به خاطر احساس فشار، بر شیوه های دیگری مانند آنچه "عیسی" به اتهام بازداشت شد تکیه می کنند؛ این فرد، به اتهام خرید لوازم تروریست ها در سوریه که شامل ساعت، تجهیزات پزشکی، دوربین و ... بود، بازداشت شده است.

این روزنامه می افزاید: افراطی ها و سرمایه گذاران گروه تروریستی داعش، از طریق شرکت "وسترن یونیون"، اموال حمایتی خود را به شخصی معین در ترکیه تحویل می دهند و پس از آن، این فرد، این اموال را به تروریست های موجود در سوریه می رساند.

طی چهار سال گذشته، دولت حاکم در ترکیه، تمام تلاش خود را در حمایت تروریسم و گروه های تروریستی-تکفیری در سوریه به کار گرفته و سرزمین های جنوبی خود را به گذرگاهی برای عبور این تروریست ها، مبدل ساخته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: