جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
نیاز تهران به 11 هزار دستگاه اتوبوس

به گزارش گروه حمل و نقل ترافیک شهری شهرداری نیوز،معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، مكانيزاسيون خدمات رسانی به شهروندان در سالهای اخير را از جمله اقدامات مهم مديريت شهری دانست و گفت: اجرای زمان‌بندی حركت اتوبوسهای شركت واحد با استفاده از تجهيزات به روز، از جمله این اقدامات است.

مهندس سيد جعفر تشكري هاشمي افزود: مكانيزه كردن تجهيزات حمل و نقلي، پروژه‌اي بسيار گسترده و وسيع است که به اين منظور، اجراي مدل يكپارچه مديريت ترافيك شهري را از طريق يكپارچه‌سازي سيستم‌هاي حمل و نقل عمومي در دستور كار خود قرار داده ایم.

وي با اعلام اين كه وجود مدل يكپارچه مديريت ترافيك شهري، لازمه مديريت شهري سامان مند در سطح ملي و در كل كشور است، تأكيد كرد: به عنوان نمونه، موضوع مكانيزاسيون مراكز مکانیزه معاينه فني خودرو كه در تهران اجرا شده، بايد با كمك وزارت كشور در ساير كلان‌شهرهاي كشور نيز پياده‌سازي شود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اين كه تهران داراي 6500 دستگاه اتوبوس است که 2000 دستگاه آن فرسوده هستند، اظهار کرد: طی 4 سال گذشته حتی یک دستگاه اتوبوس هم به تهران تحویل داده نشده، در صورتي كه اين كلان‌شهر حداقل به 11 هزار دستگاه اتوبوس نياز دارد.

تشكري هاشمي با بيان كه تا کنون سهم 50 درصدي دولت بابت توسعه حمل و نقل عمومي تهران به مديريت شهري پرداخت نشده، تصريح كرد: لازم است دولت در زمينه رفع مشكلات حمل و نقل عمومي و كاستي‌ها و كمبودهايي كه در اين ارتباط وجود دارد، توجه ویژه و حساسيت ويژه‌اي داشته باشد.

وي با تأكيد بر اين كه ديركرد پرداخت بودجه توسعه حمل و نقل عمومي منجر به بروز مشكلاتي در نحوه خدمات‌رساني و در نتيجه گله‌مندي شهروندان شده، اضافه كرد: در صورت پرداخت بودجه مصوب حمل و نقل عمومي مي‌توانيم در اقدامي ضربتي اتوبوس‌هاي مورد نياز را فراهم آورده و راه طولاني رسيدن به ناوگانی با 11 هزار دستگاه اتوبوس را تا جاي ممكن كوتاه كنيم.

معاون شهردار تهران در بخش ديگري از صحبت‌هاي خود با اشاره به اين كه در حال حاضر شاهد بروز و ظهور توانمندي های تولیدکنندگان داخلي در زمينه توسعه حمل و نقل عمومي به ویژه مترو هستيم، اظهار كرد: تحقق اين مهم صرفه‌جويي‌ ارزي بسياري را به همراه داشته که البته امروز با اتكاء به توان داخلی، از توانايي تأمين نيازهاي حمل و نقل عمومي برخوردار شده‌ايم.

تشكري هاشمي با بيان اين كه در صورت تخصيص اعتبارات لازم، آماده‌ هستیم تا تمام نيازهاي حمل و نقلی شهر و شهروندان را تأمين نماییم، تصريح كرد: در حال حاضر به توانمندي‌ها و پيشرفت‌هاي زيادي در این زمینه دست پيدا كرده‌ايم كه به ميزان قابل توجهي از ارزبري جلوگيري كرده و منجر به صرفه‌جويي اقتصادي قابل ملاحظه‌اي برای کشورمان شده است.

وي با تأكيد بر اين كه شهرداری ها از حق استفاده از فاينانس به منظور برطرف كردن نيازهاي خدمات رسانی به شهروندان از جمله خدمات حمل و نقل عمومي برخوردار هستند، اضافه كرد: هم دولت و هم مجلس شورای اسلامی در زمينه تأمين منابع مالي شهرداري‌ها در خصوص حمل و نقل عمومي و به ويژه مترو موافق هستند و صرفاً منتظر موافقت شوراي اقتصاد هستيم.

معاون شهردار تهران در فراز پایانی اظهارات خود با اشاره به اين كه در صورت موافقت شوراي اقتصاد، شهرداري تهران مي‌تواند از فاينانس استفاده كند و در این صورت، سالي 30 كيلومتر خط جديد مترو به شهروندان تهران تحويل دهد، گفت: متأسفانه سال‌هاست موضوع استفاده مديريت شهري تهران از فاينانس، گرفتار تشريفات اداري شده است.

 

تشكري هاشمي با بيان اين كه به دليل كمبود اعتبارات لازم، شاهد مشكلات بسیاری بر سر راه توسعه و نوسازي ناوگان حمل و نقل عمومي هستيم، افزود: اگر اوضاع بر همين منوال ادامه يابد، افراد به جاي استفاده از وسایل نقلیه عمومي به استفاده از وسیله نقلیه شخصي روي می آورند و مسائل و مشكلات مربوط به ترافيك، آلودگي هوا و تصادفات رانندگي، تشدید خواهد شد.

وی در پایان با تاكيد بر اين كه به دليل تصادفات رانندگي، سالانه خسارتی بالغ بر 12 هزار ميليارد تومان بر اقتصاد ملي كشورمان وارد مي‌شود، خاطرنشان كرد: حمل و نقل عمومي استاندارد، مي‌تواند به ميزان زيادي از اين خسارت‌ها جلوگيري كند.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: