جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: شنبه، 17 آبان 1393     
جانمایی 5 غرفه جدید بازیافت در منطقه 10

به گزارش گروه مناطق22گانه شهرداری نیوز،رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 10 از اتخاذ تدابیر ویژه برای جلب مشارکت شهروندان و نهادینه سازی فرهنگ بازیافت در منطقه خبر داد.

 محسن مظفری رئیس اداره بازیافت شهرداری منطقه 10 با اعلام این خبر تفکیک از مبدا را کار ملی  و وظیفه عمومی دانست که مستلزم جلب مشارکت و آگاه سازی شهروندان است و گفت:در صورت فرهنگ سازی مناسب از نحوه بازیافت و تفکیک از مبدا می توان از زباله به عنوان سرمایه ملی ارزشمند یاد کرد.

وی افزود: یکی از معضلات مهم شهرنشینی روند روبه رشد تولید زباله و به تبع آن مشکلات زیست محیطی است که برای رفع معضل و جداسازی این مواد در مبدا تاکنون اقدامات مناسبی از سوی اداره بازیافت منطقه انجام شده که این امر کمک بسزایی در بازیافت مواد و جلوگیری از آلودگی محیط زیست و از بین رفتن سرمایه های ملی کرده است.

وی با بیان اینکه تعداد 27 غرفه در منطقه فعال است و 5 غرفه دیگر نیز در حال جا نمایی است، افزود:برخی غرفه ها در ایام تعطیل نیز به شهروندان خدمات ارائه می دهند و با همکاری شهروندان به طور میانگین ماهانه 150 تن پسماند خانگی، جمع آوری می شود.

مظفری اجرای طرح حامیان بازیافت و راه اندازی تورهای یک روزه به مجتمع آراد کوه را برای آگاه سازی شهروندان از فرآیند تهیه کود کمپوست و تفکیک پسماند جمع آوری پسماندهای خشک راسترهای تجاری از طریق خودروهای ملودی را از اقداماتی بر شمرد که در منطقه در دست اجرا است و افزود: تاکنون 70 درصد شهروندان آموز طرف تفکیک را دیده اند و با فعالیت های انجام شده و ایجاد انگیزه بنی شهروندان روزانه 30 تن پسماند خشک و 15 تن کاغذ جمع آوری می شود و در این زمینه رتبه اول شهر تهران را داریم.

وی خاطر نشان کرد: با اجرای طرح تفکیک زباله از مبدا و آموزش های  چهره به چهره در محلات، مدارس، مراکز آموزش، اداری، تجاری از ابتدای سال جاری میزان پسماند جمع آوری شده در منطقه به طور چشمگیری افزایش داشته است.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: