جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: جمعه، 16 آبان 1393     
اس ۳۰۰، به زودی در سوریه

وزیر امور خارجه سوریه گفت: به زودی موشک های اس سیصد روسی را تحویل خواهیم گرفت.

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از پایگاه اینترنتی المنار، ولید المعلم در باره قرارداد خرید موشکهای s 300 روسی گفت: مشکل اصلی یعنی موافقت سیاسی کرملین با تحویل دادن این موشکها به سوریه به سرعت در حال برطرف شدن است.

وی با این حال به وجود کاغذ بازی در شرکتهای تسلیحات روسی اشاره کرد و گفت: مقدمات نهایی شدن این قرارداد قدری کند پیش می رود ولی سوریه به زودی موشکهای اس سیصد را تحویل خواهد گرفت.

راهبرد دمشق مقابله با تجاوزگری ترکیه است

ولید المعلم با تاکید بر راهبرد سوریه برای مقابله با هر نوع تجاوزگری ترکیه گفت: البته ما معتقدیم ترکیه در آینده نزدیک چنین اقدامی انجام نخواهد داد. زیرا آمریکا و عربستان سعودی همچنان پیش شرط های ترکیه را برای دخالت در سوریه رد می کنند.

المعلم افزود: ترکیه همچنین از نظر داخلی اوضاع شکننده ای دارد و ممکن است با شورش گسترده کردها روبرو شود. پایداری شهروندان کرد در شهر عین العرب، سیاست رجب طیب اردوغان را به شکست کشاند و درمقابل به باراک اوباما فرصت داد تا راهبرد خود درباره حملات هوایی را توجیه کند.

وزیر امور خارجه سوریه گفت: ما همچنان به ارسال سلاح، کمک و مهمات به عین العرب ادامه می دهیم. حملات نیروی هوایی سوریه به مواضع داعش در اطراف عین العرب متوقف شده است، زیرا هماهنگی میدانی با آمریکایی ها وجود نداشت.

ولید المعلم با اشاره به پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره آمریکا ابراز امیدواری کرد سوریه به سرعت به توان پیشرفته تسلیحاتی دست پیدا کند تا بتواند هر تجاوزی را ناکام بگذارد.

المعلم افزود: هیچ چشم اندازی برای آشتی با عربستان سعودی وجود ندارد و رژیم این کشور به حمایت از گروه های مسلح تروریست در سوریه ادامه می دهد و به دنبال تحریک دشمنی علیه سوریه است.

وی هشدار داد سیاست ماجراجویانه عربستان در نهایت به ضرر خود این کشور تمام خواهد شد.

ولید المعلم فاش کرد قطر برای آشتی با سوریه تلاش کرده است، اما دمشق درخواست دوحه را رد کرد.

المعلم افزود: اگر قطر خواهان آشتی با سوریه است باید ابتدا حمایت از تروریست ها و تبلیغات علیه سوریه را متوقف کند.

وزیر امور خارجه سوریه در مصاحبه با روزنامه الاخبار لبنان گفت: دمشق به زودی موشک های اس سیصد و دیگر سلاح های پیشرفته را از روسیه تحویل خواهد گرفت. موافقت سیاسی کرملین با ارسال موشک های اس سیصد به سوریه به سرعت در حال پیگیری است و به زودی این مسئله در کرملین تصویب خواهد شد.

ولید المعلم افزود: دمشق از مسکو خواست این سلاح ها را در اختیار سوریه قرار دهد، زیرا ما خود را برای هر احتمالی در آینده آماده می کنیم. به ویژه که ممکن است باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا پس از پیروزی جمهوریخواهان در انتخابات کنگره، زیر فشار فزاینده قرار بگیرد.

وی خاطرنشان کرد: دولت باراک اوباما پیشتر به سوریه تعهد داد حملات هوایی ائتلاف بین المللی فقط علیه مواضع داعش باشد.




درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: