جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: يکشنبه، 11 اسفند 1392     
طرح بومی‌سازی امنیت در شرق کشور

تسنیم: سید‌احمد ربیعی‌هاشمی مشاور وزیر و مدیر اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور درخصوص اهم اقدامات و فعالیت‌های انجام شده از سوی این شورا، اظهار داشت: تشکیلات شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور با پوشش استان‌های آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه و ایلام در غرب و استان‌های خراسان رضوی، خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، کرمان و هرمزگان در شرق کشور در جلسه شورایعالی امنیتی ملی در سال 86 به تصویب رسیده است.

وی افزود: شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور به عنوان بازوی تخصصی دولت بانصب العین قراردادن منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای رفع محرومیت، توسعه همه جانبه، برقراری امنیت پایدار و تقویت وحدت ملی با رصد اطلاعات مناطق و در اولویت قرار دادن اقدامات توسعه‌ای در استان‌های مذکور ایفای نقش می‌کند.

مشاور وزیر کشور تصریح کرد: طرح توسعه و تسهیل سرمایه‌گذاری در شرق و غرب کشور به‌عنوان یکی از موضوعات مورد توجه شورای توسعه، حاوی امتیازات و مشوق‌‌هایی برای سرمایه‌گذاری در نقاط مصوب این شورا است.

ربیعی هاشمی با اشاره به طرح توسعه محور ترانزیت و حمل و نقل شرق کشور، گفت: این طرح به منظور افزایش سهم بندر چابهار در بازرگانی داخلی و خارجی و ترانزیت کالا و ارتقاء عملکرد و توسعه این بندر و تلاش در راستای تبدیل آن به یک کانون فعال منطقه‌ای با راهبردهایی برای ایجاد مزیت‌های رقابتی و فعالیت‌های ترانزیتی و حمل و نقل کالا در سطح منطقه ایجاد شده است.

وی اضافه کرد: تجهیز و تقویت تاسیسات و امکانات بندری چابهار تا حصول به ظرفیت 6 میلیون تن تخلیه و بارگیری سالانه در بلند ملت و تقویت شبکه‌های زیربنایی فناوری اطلاعات و ارتباطات و تاسیسات رفاهی و تقویت پیوند‌های اقتصادی-اجتماعی-فرهنگی و امنیتی با کشورهای همجوار شرق و شمال شرق از دیگر موارد اهمیت این شورا است.

مدیر اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور کاهش فعالیت‌های غیر رسمی اقتصادی و جلوگیری از قاچاق کالا و مواد مخدر و ارتقاء نقش و عملکرد منطقه آزاد چابهار در توسعه ملی و منطقه‌ای را از دیگر موضوعات مورد توجه شورای توسعه در شرق و غرب کشور دانست.

ربیعی هاشمی تهیه طرح توسعه زیربنایی سواحل عمان و انعکاس به کمیسیون زیربنایی، صنعت و محیط زیست دولت و پیگیری جهت فعال سازی ستاد راهبردی توسعه سواحل را از دیگر برنامه های این شورا دانست و افزود: ایجاد انگیزش برای مهاجرت معکوس از لایه‌های داخلی کشور به سوی مرز و تصویب کارگروه پیگیری ساخت پایاب‌ها و شبکه‌های پائین دستی سدها به منظور توسعه کشاورزی واستقاده از ظرفیت‌‌‌های آبی و خاکی استان‌های مشمول قابل توجه است.

وی خاطرنشان کرد: توسعه و فعال‌سازی بازارچه‌های مرزی (ثابت و موقت) با همکاری اداره کل امور مرزی و دستگاه‌های مربوطه و اجرای طرح‌های حریم امنیتی استان‌های مرزی از سوی این شورا تصویب و مورد پیگیری قرار می‌گیرد.

مدیر اجرایی شورای توسعه و امنیت پایدار شرق و غرب کشور، گفت: اجرای طرح بومی‌سازی امنیت در شرق کشور و بهره‌گیری از سران طوایف و عشایر در برقراری امنیت مرز با همکاری سپاه، انجام و در این راستا پشتیبانی و کمک کارشناسی برای تهیه طرح جامع مدیریت کنترل مرزهای کشور نیز صورت می‌پذیرد.

ربیعی هاشمی، تصریح کرد: در راستای اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی مصوب شورا دستور‌العمل تشکیل کمیته‌های فرهنگی-اجتماعی استان‌ها به ریاست استانداران، مقابله با جنگ نرم دشمن در شرق و غرب و مقابله با رسانه‌های دیجیتالی و شبکه‌های اجتماعی و حمایت از رسانه‌های همسو در قالب برنامه‌ها و طرح‌های فرهنگی-اجتماعی دیده شده است.

 



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: