جستجو

آرشيو

تماس با ما

درباره ما

صفحه نخست

 
تاريخ درج: سه شنبه، 13 آبان 1393     
جزئیاتی از طرح امر به معروف مجلس

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در طرح امر به معروف و نهی از منکر مجلس شورای اسلامی ظرفیت قانونی فراهم شده که مردم می‌توانند نسبت به منکرات مسئولان، نمایندگان، وزیران و هر فردی که مرتکب جرمی شود اعلام جرم کنند.
فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدباقر عبادی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همزمان با روز عاشورا و در همایش زینبیون شهرستان بیرجند اظهار کرد: تمام هجمه‌ای که بر نمایندگان مجلس در بررسی طرح امر به معروف و نهی از منکر شد به این دلیل بود که عده‌ای یا امر به معروف و نهی از منکر را قبول ندارند یا از این طرح در هراسند.
 
عبادی در بیان ماده‌های این طرح افزود: در یکی از ماده‌های این طرح آمده افراد می‌توانند تشکل‌های قانونی امر به معروف ثبت کرده و نسبت به هر فردی که منکری را انجام می‌دهد اعلام جرم کنند.
 
در طرح امر به معروف مردم می‌توانند علیه مسئولان متخلف اعلام جرم کنند
 
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی از آقازاده‌ها سال‌هاست باید محاکمه شود و چون آقازاده بودند این کار انجام نشده در حالی که در این طرح، ظرفیت قانونی فراهم شده که مردم می‌توانند نسبت به منکرات مسئولان، نمایندگان، وزیران و هر فردی که مرتکب جرمی شود اعلام جرم کنند؛ بنابراین نه تنها این طرح هیاهو و ترس ندارد بلکه موجب روند تکاملی رشد جامعه می‌شود.
 
عبادی دلیل اصلی قیام امام حسین (ع) را امر به معروف و نهی از منکر خواند و افزود: در نزد حضرت ابی‌عبدالله(ع) آن قدر این فریضه الهی ارزش داشت که حاضر شد سرش از تن جدا شود.
 
وی تصریح کرد: امام حسین (ع) برای دفاع از امر به معروف و نهی از منکر حتی حاضر شد فرزندانش اسیر شوند و یاران با وفایش به شهادت برسند و هرگز زیر بار ذلت نرفت.
 
بدحجابی تنها منکر جامعه نیست
 
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: سال‌هاست بحث احیای این فریضه الهی در کشور مطرح می‌شود، اما آنچه دیده می‌شود این است هنگامی که بحث از امر به معروف و نهی از منکر به میان می‌آید ذهن‌ها به سمت بدحجابی می‌رود.
 
عبادی ادامه داد: در اینکه بدحجابی و بی‌عفتی منکر است شکی نیست، اما باید توجه داشت منکرهای مهم‌تری هم در جامعه هستند.
 
وی یادآور شد: فساد از نوع اقتصادی و اخلاقی و جریان‌های فاسد، دروغ و غیبت نیز از دیگر انواع منکرات است که باید همه برای محو آن تلاش کنند.
 
نماینده مردم شهرستان‌های بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با اشاره به همزمانی 13 آبان با عاشورای حسینی در سال 93 تصریح کرد: دشمن‌ستیزی و  استکبارستیزی ملت ما نیز در چارچوب امر به معروف و نهی از منکر قرار دارد.
 
عبادی افزود: همچنان که امام حسین (ع) در مقابل دشمنان، جان، یاران و همه هستی خود را فدا کرد باید مقابل دشمن ایستاد.



درج يادداشت و نظرات

نام:
  ايميل:
توضيحات: